[LUGOS] lyx vzorec za raziskovalni papir

Martin Vuk martin at gollum.fri.uni-lj.si
Tue May 10 12:21:03 CEST 2005

Zivijo,

On Mon, May 09, 2005 at 05:34:54PM +0200, Anze wrote:
> [...]
Z urejanjem se bos ocitno moral spopasti. Z LyXom lahko ta problem
odlozis in upas, da ga bo medtem kdo drug resil namesto tebe:-)

> Ob pravilni uporabi so lahko Word-like urejevalniki prav tako ucinkoviti kot
Trik je pravilna uporaba. Ob pravilni uporabi lahko tudi z gimpom
natisnemo listek s sporocilom "Pridem takoj". Ampak le malo je ljudi, ki
bi se ob tem vzdrzali kakega lustnega filtra.

Problem je v tem, da te vecina urejevalnikov besedil spodbuja uporabnika k temu,
da besedilo oblikuje, ne pa strukturira. Oblikovanje besedila je v bistvu vizualizacija
neke strukture v besedilu. Razlicni jeziki (SGML, DocBook, LaTeX, ipd.) so
nastali prav z namenom, da opisejo to strukturo.

Razlika med oblikovanim in strukturiranim besedilom je v tem, da lahko
strukturirano besedilo enostavno predstavimo v razlicnih oblikah. Medtem
ko je pri zgolj oblikovanem besedilu struktura bolj zabrisana in je zato
oblika bolj ali manj fiksna.

In Lyx je nastal kot graficni vmesnik z namenom pisanja strukturiranega besedila. Zato
uporabnika spodbuja k temu, da pise strukturirano (in ne oblikovano besedilo) in
ne dopusca grdih hackov, kot so presledki, prazne vrstice ipd... No
LaTeX freaki se morajo vzdrzati vnasanja latexovih ukazov vsepovprek, ki
pa so precej bolj opazni kot prazne vrstice.

Seveda LyX omogoca tudi oblikovanje besedila, ki pa je strogo loceno od pisanja vsebine.
LyX je eden redkih primerov strukturnega urejevalnika besedil, ki je dejansko
uporaben. Hvaljen bodi o LyX;-)

> LaTeX in podobno, samo pravilno si moras nastaviti template. Za krajse
> dokumente (raziskovalne, clanki, celo diplome) znajo biti celo bolj uporabni.
Ce je oblika  pomembnejsa od strukture dokumenta. Je pa res, da se je
ponavadi bolj zabavno igrati z oblikovanjem, kot pa dejanskim pisanjem
vsebine. Zato je zelo uporabno vsako orodje, ki te od tega odvraca.

> LaTeX sem jaz sicer uporabljal za diplomo, vendar bi se zdaj verjetno raje
> odlocil za OpenOffice - ni pa neke hude razlike, ko imas stvari postimane,
> lahko tako v enem kot drugem okolju samo tipkas besedilo.
Ko sekiro pravilno nabrusis, se lahko z njo tudi brijes.

LP Martin