[LUGOS] MAC naslov

Rok Krajnc rok.krajnc at sklab.org
Thu May 5 13:24:54 CEST 2005

No pol pa dejmo še mal ...

Metod Kozelj wrote:

> Howdy!
>

> Glej, če imaš TDMA in imaš časovno okno oddaje 1/8 časa, potem pač
> vedno oddajaš 1/8 časa, 7/8 časa pa ne. Tisto prasketanje pride v
> glavnem od tega, da se v zelo kratkem času spremeni EMP v bližnji
> okolici antene iz nivoja šuma (naravnega+tehničnega+še kaj), ki je
> tipično nekje okoli -100dBm na nivo izhoda iz antene (ta je malce
> odvisen od razreda telefona, običajno je to +30 ali +33dBm). Razlika
> je tako gromozanska, da to opazijo celo razni magneti v zvočnikih in
> ostale tuljave v radijskih sprejemnikih.

osnove elektromagnetike :)

> TA tukaj nima nobene veze. Če stvar časovno malo nategnem, da bo bolj
> nazorno: recimo, da so časovna okna velika 1 sekundo. Torej telefon
> oddaja 1 sekundo, nato pa 7 sekund ne. Če bi bil s telefonom v anteni
> bazne postaje, bi recimo imel začetke oddaj ob 12:00:00.0, 12:00:08.0,
> 12:00:16.0, ... Če se od bazne postaje odmakneš recimo za pol
> svetlobne sekunde, bi zaradi TDMA moral imeti začetke oddaj ob
> 11:59:59.5, 12:00:07.5, 12:00:15.5, ... Skratka, res moraš oddajati
> pol sekunde prej, interval oddaj pa je še vedno 8 sekund.

Ja ja in ja ... to mi je vse jasno. Ni pa čisto res, kar si napisal. Če
si recimo 30km (al koliko si lahko največ stran od bazne postaje), potem
v taki situaciji, kot si ti napisal, telefon začne oddajati ob
12:00:00.0, ob začetku svojega okna. Vendar 'prileti' to sporočilo čisto
na koncu tega okna, torej mora centrala obvestiti telefon, da mora
sporočila pošiljat veliko prej - recimo eno celo okno prej. Torej bo
naslednje sporočilo poslal že ob 12:00:07.0, če zadevo poenostavimo.
Naslednje sporočilo bo pa res prišlo osem sekund kasneje, če recimo
stojiš na istem mestu. Torej je možno, da zaradi tega pride do slišne
razlike med začetkom 'prasketanja' in nadaljevanjem.
Verjetno sem tukaj preveč poenostavil stvari ... nekako mam v glavi, da
omrežje na začetku to sinhronizacijo malo drugače uredi (vsekakor
terminal na začetku ne ve, s kakim zamikom naj bi pošiljal).

Mogoče mi gre samo ta šum tako na živce, da imam že kake prisluhe :) ...
ne, resno je slišat razliko med začetkom in nadaljevanjem ... no to mi
razloži, kaj se dogaja. :)

Poleg tega pa še tole: ob zvonenju se prasketanje sliši samo na začetku,
potem pa zgleda telefon zmanjša oddajno moč in se tega ne sliši več.
Prasketanje se pa sliši recimo na vsakih 15min., če telefon ni v uporabi
(ko zgleda telefon mal počekira stanje s centralo), vendar je takrat
prasketanje slišno vseskozi. A v tem primeru telefon ne zna zmanjšat
oddajne moči al kaj ...

> No, če bi se gibal z veliko hitrostjo (znaten del svetlobne hitrosti),
> potem bi se zaradi Dopplerja dogajalo vse sorte: znižati bi moral
> oddajno frekvenco, skrajšati bi moral intervale med oddajami, itd.

No, že če se z avtom pelješ po cesti, moraš popravljat TA.

> Centrala in telefon se nič ne menita glede TA. Bazna postaja le
> ugotavlja, kako dobro telefon ujame pravo časovno okno in če začne
> uhajati proti sosedom, bazna postaja telefonu novega kar določi.
> Telefon tukaj nima nobene besede.

Nima pravice veta? Al pa da reče j... se centrala? :)

> Pa še glede jakosti signala: v idealnem primeru, ko bodisi nimaš
> nobenih ovir okoli bazne postaje ali pa so te ovire zelo homogene,
> potem jasno signal pada precej predvidljivo (tam nekje s potenco 2,5).

A ni to nekako med 2 in 4? Zakaj torej ne 3?

> [...]
> hiše je odvisen od debeline in materiala zidov, velikosti in oblike
> oken, metaliziranosti oken, ... Potem pa zaviješ na Kresnikovo ulico.
> Vidnega stika z anteno bazne postaje nimaš več, torej deluje vse
> skupaj na odboje. Kjer pa imaš odboje, pa imaš interference. Torej je
> jakost signala pred vhodom v K4 odvisna med drugim tudi od tega,
> kateri avtobus se pelje po Gosposvetski (21 ali 1). Če se spraviš v
> kakšno klet, lahko okno postane krasna interferenčna reža in imaš v
> enem kotu sobe signal vsaj tako dober, kot je zunaj na ulici, par

Ja ... interferenca je kurba. Razliko med recimo zadovoljivim signalom
in 'no network' pa lahko igra že kakih deset centimetrov ... pa še kam
je telefon obrnjen :). To se pri meni doma res vidi, ko je v vsakem
možnem položaju telefona v sobi sprejem drugačen :) Ok, nisem poizkusil
pod foteljom :)

> Kje je torej tukaj sedaj preciznost lociranja?

Mujo je rekel, bolje išta nego ništa.

Očitno se v teoriji da svašta, v praksi pa (zaenkrat) še ne ... lahko pa
tam na Firmi mal zlobiraš :)

Grem domov zdemolirat en telefon, ker mi noče povedat, kje se nahajam ...

lp, Rok