[LUGOS] MAC naslov

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Thu May 5 13:50:10 CEST 2005

Howdy!

Rok Krajnc wrote:

> No pol pa dejmo še mal ...

Mah, nimam kakšnega hudega užitka pri tejle debati. Rad pa bi, da
potencialni bralci niso zavedeni ... še tole, pa neham.

> osnove elektromagnetike :)

Če so to take hude osnove, ne vem zakaj ti jih moram razlagat ...

> Ja ja in ja ... to mi je vse jasno. Ni pa čisto res, kar si napisal.
> Če si recimo 30km (al koliko si lahko največ stran od bazne postaje),
> potem v taki situaciji, kot si ti napisal, telefon začne oddajati ob
> 12:00:00.0, ob začetku svojega okna.

Ko se začne čisto prvi kontakt med bazno postajo in telefonom, telefon
nima svojega čovnega okna (time slota), ampak poizkuša kontaktirati
bazno postajo na RACH (Random Access Channel) kanalu. Tam telefon ne
pošilja podatkov v celotnem časovnem oknu temveč mnogo krajše burste. Ko
ga bazna zasliši, mu dodeli časovno okno in določi TA.

Torej ko si 35 km stran od bazne postaje (to je tehnični maksimum pri
največjem možnem TA) telefon ne začne oddaje ob 12:00:00.0 v svojem
časovnem oknu, temveč ob 11:45:59.6 na RACH. Preden bo ura 12, bo
telefon že dobil ustrezna navodila od bazne postaje.

> Mogoče mi gre samo ta šum tako na živce, da imam že kake prisluhe :)
> ... ne, resno je slišat razliko med začetkom in nadaljevanjem ... no
> to mi razloži, kaj se dogaja. :)

Obstaja še tako imenovani DTX (Discontinous transmission). Če se telefon
kaj dogovarja z omrežjem, vmes pa mu zmanjka štrene (čaka na kakšen
odgovor omrežja) pač ne oddaja ničesar. Tistega timeslota pač ne slišiš.

> No, že če se z avtom pelješ po cesti, moraš popravljat TA.

Ja, ampak če se pelješ relativno (glede na hitrost svetlobe) počasi, se
ti TA spremeni vsakih nekaj (sto)tisoč oddaj. V bistvu vsakih 500m poti
v radialni (glede na daljico med telefonom in bazno postajo) smeri. Če
se pelješ po avtocesti v radialni smeri z ravno še dovoljeno hitrostjo,
narediš tehle 500 metrov v približno 14 sekundah, vmes pa narediš
okroglih 3000 oddaj.

> Nima pravice veta? Al pa da reče j... se centrala? :)

Centrala pa mu reče: drop dead. ;)

Včasih se res kakšen telefonček dela preveč pametnega in potem dela
sranje. Ampak v tem primeru je nekaj sranja deležen tudi sam in ga
uporabnik nese na servis. Ne more telefonček odločati o preveč stvareh
ker bi sicer bila anarhija. V bistvu mobilček nima pravice veta.

> A ni to nekako med 2 in 4? Zakaj torej ne 3?

Nature is real, therefore not integer. ;)

Sedajle ne bom gnjavil s podrobnostmi. Gre pa za atenuacijo v mediju (ki
ni vakuum), geometrijo prostora in še nekaj malenkosti. Na koncu prideš
do potence okoli 2,5.

EOT.

--
Peace!