[LUGOS] MAC naslov

Rok Krajnc rok.krajnc at sklab.org
Thu May 5 10:13:48 CEST 2005

> Ne, spet si rahlo v meglo brcnil.

V bistvu ne.

> [...]
> le v svojem časovnem oknu, torej 1/8 časa. Ostali čas pa ne oddaja
> nič. Če si nekje, kjer je signal šibek, potem mora tudi telefon
> oddajati z večjo močjo. In tisto prasketanje je posledica velike
> oddajne moči. Šibkost signala dostikrat (žal) nima veze z
> oddaljenostjo od bazne postaje.
> Na GSMu je regulacija moči narejena tako, da se na začetku telefon
> dere na vso moč, potem pa ga bazna postaja nekoliko utiša (tako da je
> signal na sprejemni anteni bazne postaje ravno prav močan). Če torej
> nisi v res slabem signalu, se tisto ropotanje med pogovorom več ali

Ja ja ja ... tisto o moči oddajanja ipd ... to so osnove ... smo slišal
na faksu. Da pa moč signala ne pada z oddaljenostjo od vira, me pa pač
ne boš prepričal.
Glede 'prasketanja' : kot sem napisal, sliši se takrat, ko se telefon
kaj meni s centralo/postajo/krkol in ob sprejemu/začetku klica.
Zanimivo, da se v prvem primeru jakost 'prasketanja' ne zmanjša ...
zgleda da takrat telefon ne zmanjša svoje oddajne moči, al kaj ...
Je pa jasno, da prasketanje ne more biti posledica ne modulacije (GMSK?,
če se motim me popravi) ne nosilne frekvence. Torej ostane samo še TDMA
..., vendar ne samo zaradi 'switchanja' nosilne frekvence (tista 1/8
časa, ki ga ima terminal na voljo), po moji logiki med drugim tudi
zaradi oddaljenosti terminala od bazne postaje - dlje kot si stran, prej
moraš začet pošiljat in centrala pomaga terminalu 'centrirat' njegovo
oddajanje. Bi rekel, da se zato čisto na začetku 'prasketanja' sliši
malo bolj 'čudno' kot potem, ko se zgleda centrala in telefon zmenita,
kolikšen je ta časovni offset.

> No, v zgoraj citiranem standardu z ukaz AT+CREG piše, da vrne podatke
> o tem, ali je telefon registriran v omrežje. Če je, ti vrne še podatke
> o bazni postaji, na kateri je trenutno parkiran (LAC in CID; tisti dve
> cifri, ki ju je zadnjič napisal Aleš). Torej ničesar o natančnejši
> poziciji, nič o

Saj nisem rekel, da ti vrne absolutni x,y,z tvoje pozicije. Očitno pa se
da z AT ukazi pridit do omejene informacije o svoji poziciji (celica in
moč signala, pa če ti slednje kaj koristi ali ne. Mujo je rekel bolje
išta nego ništa).

> Na koncu definicije ukaza piše, da je implementacija opcijska.
>
> Kot je napisal že Iztok, je tukaj večna jeba v tem, da moraš nek fićr
> najprej standardizirat, potem pa ga lahko implementiraš. Pri
> standardizaciji je pa tako: mnogo babic - kilavo dete.
>
> Mimogrede: morda slediš dogajanju okoli kakšnih večjih free SW
> projektov (recimo linux kernel). Tisto je malenkost v primerjavi s
> standardizacijo mobilne telefonije.

Ja ... kot sem napisal ... sem štromar ne računalničar, tako daa bolj
sledim ravno dogajanciji okoli tk standardov ... trenutno se mi zdi
najbolj zanima naslednja generacija WLANa, ki bo po moje res huda stvar.
Imaš pa prav, pri teh standardih nikoli ne veš kaj bo ven prišlo, koliko
se bo vmešala politika /interesne skupine, do kake mere se bo standard
upošteval, koliko patentov se bo spet nabralo okoli ... Ta novi WLAN
zgleda na papirju super ... kaj pa bo iz njega bomo pa videli ...dovolj
bi bilo že, če bi ga lahko uporabljal brez državne licence :). Takoj
pokrijem rodno mesto s svojim omrežjem :)

lp, Rok

p.s.: Kar se mene tiče, ste(smo) bolj kot ne odgovorili vsaj na moja
vprašanja (itak smo čisto zašli iz področja tega dopisnega seznama), tko
da lahko zaključimo tale neskončen thread ... razen če sem spet napisal
kako neumnost, potem pa kar ... :)