[LUGOS] MAC naslov

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Thu May 5 07:51:48 CEST 2005

Howdy!

Rok Krajnc wrote:

> Ja sej to vem. Če si doma tam kot jaz (zgleda precej slab signal iz
> bazne postaje), slišiš na radio vsakič, ko telefon začne kaj žlobudrat
> s centralo. Mogoče bi se pa dalo ta radio prepričat, da bi mi povedal,
> kolk daleč sem od centrale :) (ta interferenca oz. motnje, ki jih
> slišiš na radiu naj bi bile funkcija zamika - se pravi oddaljenosti
> terminala od centrale - to je tisti timing advance, o katerem je pisal
> Metod).

Ne, spet si rahlo v meglo brcnil. Tisto, kar slišiš na radiu, v fiksnem
analognem telefonu in še kje, kadar se telefon in omrežje dogovarjata,
je od tega, da telefon oddaja le v svojem časovnem oknu, torej 1/8 časa.
Ostali čas pa ne oddaja nič. Če si nekje, kjer je signal šibek, potem
mora tudi telefon oddajati z večjo močjo. In tisto prasketanje je
posledica velike oddajne moči. Šibkost signala dostikrat (žal) nima veze
z oddaljenostjo od bazne postaje.

Na GSMu je regulacija moči narejena tako, da se na začetku telefon dere
na vso moč, potem pa ga bazna postaja nekoliko utiša (tako da je signal
na sprejemni anteni bazne postaje ravno prav močan). Če torej nisi v res
slabem signalu, se tisto ropotanje med pogovorom več ali manj ne sliši.

> Vse se ne da prebrati v standardih, s kakršnokoli že oznako.
> Na pamet se jih ne spomnim ... nekaj v stilu AT+CREG al nekaj takega ...

No, v zgoraj citiranem standardu z ukaz AT+CREG piše, da vrne podatke o
tem, ali je telefon registriran v omrežje. Če je, ti vrne še podatke o
bazni postaji, na kateri je trenutno parkiran (LAC in CID; tisti dve
cifri, ki ju je zadnjič napisal Aleš). Torej ničesar o natančnejši
poziciji, nič o

Na koncu definicije ukaza piše, da je implementacija opcijska.

Kot je napisal že Iztok, je tukaj večna jeba v tem, da moraš nek fićr
najprej standardizirat, potem pa ga lahko implementiraš. Pri
standardizaciji je pa tako: mnogo babic - kilavo dete.

Mimogrede: morda slediš dogajanju okoli kakšnih večjih free SW projektov
(recimo linux kernel). Tisto je malenkost v primerjavi s standardizacijo
mobilne telefonije.

--
Peace!
  Mkx