[LUGOS] MAC naslov

Rok Krajnc rok.krajnc at sklab.org
Wed May 4 16:07:24 CEST 2005

No, zdej, ko smo v detajlih sem pa v p... :)

Metod Kozelj wrote:

> [...]
> Ostalih 7 časovnih oken lahko uporabiš za normalen promet, torej je
> nekakšen minimum kapacitete GSM bazne postaje 7 simultanih govornih
> klicev standardne kvalitete. In tukaj pride TDMA.
>
> Če ti kapacitet primanjkuje, lahko recimo eno časovno okno dodeliš
> signalizacijskemu kanalu (za pošiljanje SMSov in ostalega overheada). In
> dodaš še kakšen prometni kanal. Vsak prometni kanal je spet deljen na 8
> časovnih oken. Torej načeloma vsak dodatni prometni kanal doda
> kapaciteto 8 simultanih govornih zvez standardne kvalitete.

Ja ja ... to nekak je pisal v nekem učbeniku ...

> Lepo da priznaš ;)

Seveda priznam ... čeprav sem po izobrazbi iz tk.fe.uni-lj.si,
(zaenkrat) nisem delal z nobeno brezžično komunikacijo.

> V vseh sistemih mobilne telefonije do sedaj, ki so poznali polni duplex,
> se je za duplex uporabljal FDD. Edina izjema do sedaj je UMTS TDD, ki pa
> se trenutno še nikjer ne uporablja, predvidoma pa se bo uporabljal zgolj
> za prenos podatkov, ne pa za ostale (duplex) storitve, kot je to npr.
> telefonija ali video telefonija.

No, to je novo. Sem mislil, da se FDD uporablja predvsem tam, kjer je
up/down stream hitrost različna ... ups ne ... to sem zaj... FDD _je_ za
simetričen promet ...

> telefoni v resnici ne merijo neprestano, predvsem pa ne med tem, ko
> jih ne uporabljaš. Če bi, bi ti s seboj nosil žepno jedrsko elektrarno.

Ja sej to vem. Če si doma tam kot jaz (zgleda precej slab signal iz
bazne postaje), slišiš na radio vsakič, ko telefon začne kaj žlobudrat s
centralo. Mogoče bi se pa dalo ta radio prepričat, da bi mi povedal,
kolk daleč sem od centrale :) (ta interferenca oz. motnje, ki jih slišiš
na radiu naj bi bile funkcija zamika - se pravi oddaljenosti terminala
od centrale - to je tisti timing advance, o katerem je pisal Metod).

> Na koncu pa bi v bistvu rabil zelo natančen zemljevid moči radisjkega
> signala po celotnem področju, kjer bi tako triangulacijo rad počel. Kar
> je v praksi neizvedljivo.

ja ja ... približno temu se pa reče location pattern matching.

> Ja seveda. To deluje v nekaterih sistemih CDMA (recimo IS-95), kjer
> morajo biti bazne postaje med seboj sinhrone (navadno s pomočjo GPS
> sprejemnika in stabiliziranega oscilatorja). Če sistem ne rabi biti
> sinhroniziran (GSM je že tak), potem to ni uporabno.

Ziher ne? Mislim, da so razvili že tudi sistem, kjer to sploh ni
pomembno (namreč sinhronizacija). Ne sprašuj, ker se mi še sanja ne,
kako to deluje ... bom pa poiskal link ...

> V laboratorijih mnogo stvari funkcionira, zunaj v divjini pa ne. Ne boš
> verjel, kaj vse proizvajalci opreme govorijo da v popolnosti dela, ko
> jih pa malce pomasiraš o podrobnostih, pa ostanejo brez besed.

Ne boš verjel, verjamem.

> Hja, precej si prebral/slišal. Žal marsikaj ne velja čisto univerzalno.
> Tukajle pri roki imam recimo standard z oznako ETSI TS 127 007. Prvi del
> naslova sestavljata izpisani GSM in UMTS, drugi del pa se glasi: *AT
> command set for 3G User Equipment (UE)*. Lahko ti zagotovim, da ukaza,
> ki bi ti vrnil kakšne tako specifične informacije o omrežju, notri ni.

Vse se ne da prebrati v standardih, s kakršnokoli že oznako.
Na pamet se jih ne spomnim ... nekaj v stilu AT+CREG al nekaj takega ...
Pa zakaj sploh ne bo obstajali taki ukazi ... saj telefon to informacijo
ima ... zakaj ne bi proizvajalec tudi implementiral ukaz, ki bi to vrnil ...

lp, Rok