[LUGOS] MAC naslov

Rok Krajnc rok.krajnc at sklab.org
Wed May 4 12:39:08 CEST 2005

Sicer se nikoli nisem poglobil v globoke detajle GSM-a in tudi ne delam
na mobitelu, ampak dajmo vseeno ...

Metod Kozelj wrote:

> Na četrt je to res. Čeprav je to, čemur ti praviš frekvenčno deljenje,
> uporabljeno za povečevanje kapacitet.

Za kaj je pa uporabljeno časovno deljenje če ne za povečanje kapacitet?
Zaradi lepšega?

> Sam sistem pa uporablja TDMA kot deljenje uporanbikov in FDD
> (Frequency Division Duplex) za dvosmerno komunikacijo.
>
> Pravi FDMA sistem je bil NMT ... tam je imel vsak uporabnik svojo
> frekvenco 100% časa, uporabniki na isti anteni so se ločili po frekvenci.

Kolikor jaz vem, GSM uporablja tako FDMA kot TDMA, celoten dodeljen
bandwith razdeli na frekvenčne pasove, nato pa časovno porazdeli (vsak)
frekvenčni pas. TDMA se ponavadi (oz. vedno) uporablja v kombinaciji s
FDMA, saj ne moreš časovno razdelit celotnega dodeljenega frekvenčnega
pasa - to bi bilo neumno. Mogoče je res beseda FDMA napačna ... Za
dvosmerno komunikacijo se preprosto uporabljajo različni frekvenčni
pasovi. Če to ni res, povej, da okaram profesorje na faksu, da so nas
učili krivo vero in npr. SonyEricsson, ker se laže v svojih
specifikacijah telefonov.

Da bi se FDD uporabljal v GSM-u, nisem ziher ... mislim, da se to
uporablja za UMTS. Ne poznam dovolj dobro.

> [...]
> hand-over, se bazna postaja zamenja. V nobenem trenutku pa telefon ne
> komunicira z več kot eno. Torej sistem v vsakem trenutku ve le
> oddaljenost od ene bazne postaje. Kar se lahko naredi je, da takoj po
> hand-ovru narediš presek kolobarjev baznih postaj tik pred in tik za
> hand-ovrom. Če želiš v enačbo pritakniti še kakšno bazno postajo (za
> izboljšave triangulacije), se mora pozicija telefona že kar dobro
> spremeniti (v mestnem okolju vsaj nekaj (deset) metrov). Geometrično
> sicer stvar izboljšaš, realistično pa malce pokvariš.

_Mislim_ da je GSM terminal priključen na eno bazno postajo, medtem ko
spremlja signal večih ... ali obratno ... Lahko se tudi motim ...
Vsekakor je 'ločljivost' odvisna od velikosti celic, ki naj bi bile v
mestu manjše kot na podeželju (pač zaradi koncetracije uporabnikov).

> Ampak kot (že nekajkrat) rečeno: osnova je tehnična resolucija, ki je
> slabih 500 metrov. Vse, kar je bistveno (velikostni red ali več)
> bolje, je več ali manj stvar domišlije.

Zanimivo, glede na to da delaš na Mobitelu. Vsaj pred časom je Mobitel
ponujal neko storitev, ko si poslal nek SMS al kaj (se ne spomnim
natančno), in si dobil povratno informacijo o tem, kje se nahajaš. In ta
stvar je bila precej bolj natančna kot 500m.

Drugače obstaja več načinov, kako bi teoretično lahko ugotovil lokacijo
GSM terminala.
Prva je COO (cell of origin) - ajnfah, dela, sam ni preveč natančno.
Druga je, da meriš moč signala (to počnejo takorekoč nonstop vsi
terminali, ravno zaradi handoverja). Malo boljša natančnost - lahko
ugotoviš koliko si oddaljen od svoje bazne postaje)
Tretja je OTDOA ali TDOA - (observed) time difference of arrival. Za to
rabiš tri bazne postaje in je že precej natančna, vsaj za orientacijo po
mestu.

Obstajajo pa še bolj ekstravagantne kot recimo location pattern matching
in angle of arrival bla bla bla ...

Nekaj teh dela brez kakšnih posebnih posegov v samo omrežje / software,
za druge pa so takšni posegi potrebni. Dejansko obstajajo načini, da
lahko določiš lokacijo na nekaj cm natančno - bolje kot komericalni GPS.
Če Mobitel nima / ne zna, še ne pomeni, da možnosti ne obstajajo.

Lahko pa se tudi motim :)

lp, Rok