[LUGOS] problemi z uro

Borut Mrak b at aufbix.org
Wed Jun 15 15:31:25 CEST 2005

On Wednesday 15 of June 2005 13:50, Metod Kozelj wrote:
> Pod prvo jaz ne bi brisal ntp.drift. Če je cifra tam velika (absolutno),
> potem ima ntpd kar dosti dela, da uro ukroti.

Brisem ga zato, ker sem naredil veliko spremembo ure... Mislil sem, da je v
tem primeru to potrebno naredit. Isto za adjtime.

> Drugo pa je, da ti je kar naenkrat zacela prehitevat. To navadno pomeni,
> da se ti frekvenca procesorja rahlo nenadzorovano spreminja. Take velike
> spremembe sem svoje čase videl na eni mašini z Alpha procesorjem, če se
> je spreminjala obremenitev. Recimo, da je bila mašina več ali manj
> neobremenjena. In je ura lepo tiktakala. Dvakrat na dan je bila mašina
> po dve uri (ali kaj takega) polno obremenjena. V takem primeru je
> notranja ura (OSa) tako zbezljala, da je ntpd obupal in umrl ...

Zanimivo. Videl sem sicer neke CPU spike, ampak se s tem nisem pretirano
ukvarjal. Moram pogledat, ce se ponovi.

> Tukaj vidiš point tega, da imaš več serverjev. Če se enemu skegla
> (jitter preveč zraste), potem ga ntpd izloči in živi s tistimi, ki mu
> ostanejo. Pač po vrstnem redu stratumov. Če se tvoji mašinci skeglja,
> bodo videti vsi zuanji serverji skegljani.

V omrezju nocem imet vec razlicnih virov tocnega casa. Masina z najboljso
povezljivostjo (ki je pac nekje na kolokaciji) pobira cas z dveh stratum 2
serverjev in je vir tocnega casa za vse ostale moje masine.

> Najprej poštimaj, da bo ura sama po sebi tekla kolikor toliko OK. Potem
> pride na vrsto ntpd.

Huh... Takih odstopanj nisem videl se nikjer, od masin, ki niso delale nic, do
takih, ki non-stop svicajo pa vsega vmes. Ali je lahko kaj narobe s
hardverom?

tako sedaj kaze, po par urah (sekunda za preklapljanje oken gor ali dol):
(dokaj) tocen cas:	Wed Jun 15 15:03:54 CEST 2005
system:			Wed Jun 15 15:28:16 CEST 2005
hwclock -r:				Wed Jun 15 15:27:30 2005  -0.104993 seconds

lp,
Borut.
--
Zakaj ravno mene?