[LUGOS] problemi z uro

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Wed Jun 15 13:50:51 CEST 2005

Howdy!

Borut Mrak wrote:

>Postopek nastavljanja:
>
>/etc/init.d/ntp-server stop (ugasne ntpd)
>/etc/init.d/ntpdate start (pozene ntpdate, da nastavi tocen cas)
>rm /var/lib/ntp/ntp.drift (pobrise ntp-jev driftfile)
>rm /etc/adjtime (podobno kot zgoraj, samo za hwclock)
>/etc/init.d/hwclock.sh stop (zapise system time v hardversko uro)
>
>in potem zopet pozenem ntpd.

Pod prvo jaz ne bi brisal ntp.drift. Če je cifra tam velika (absolutno),
potem ima ntpd kar dosti dela, da uro ukroti.

Drugo pa je, da ti je kar naenkrat zacela prehitevat. To navadno pomeni,
da se ti frekvenca procesorja rahlo nenadzorovano spreminja. Take velike
spremembe sem svoje čase videl na eni mašini z Alpha procesorjem, če se
je spreminjala obremenitev. Recimo, da je bila mašina več ali manj
neobremenjena. In je ura lepo tiktakala. Dvakrat na dan je bila mašina
po dve uri (ali kaj takega) polno obremenjena. V takem primeru je
notranja ura (OSa) tako zbezljala, da je ntpd obupal in umrl ...

>     remote           refid      st t when poll reach   delay   offset  jitter
>==============================================================================
> albanka         82.149.22.50     4 u   23   64  377    0.400  -72222. 16480.7
>*LOCAL(0)        LOCAL(0)        13 l   26   64  377    0.000    0.000   0.001

Tukaj vidiš point tega, da imaš več serverjev. Če se enemu skegla
(jitter preveč zraste), potem ga ntpd izloči in živi s tistimi, ki mu
ostanejo. Pač po vrstnem redu stratumov. Če se tvoji mašinci skeglja,
bodo videti vsi zuanji serverji skegljani.

Najprej poštimaj, da bo ura sama po sebi tekla kolikor toliko OK. Potem
pride na vrsto ntpd.

--
Peace!
  Mkx