[LUGOS] problemi z uro

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Wed Jun 15 15:34:09 CEST 2005

Howdy!

Borut Mrak wrote:

>Brisem ga zato, ker sem naredil veliko spremembo ure... Mislil sem, da je v
>tem primeru to potrebno naredit. Isto za adjtime.

Načeloma ta fajl vsebuje drift v ppm. Torej si tukaj ntpd zgradi
statistiko, koliko ti sistemska ura beži od pravega časa.

Point ntpdja je v tem, da ko enkrat skalibrira uro (torej dobi kolikor
toliko točen drift), to popravlja stalno. Zato lahko zniža frekvenco
preverjanja točnega časa po mreži.

>Zanimivo. Videl sem sicer neke CPU spike, ampak se s tem nisem pretirano
>ukvarjal. Moram pogledat, ce se ponovi.

Le daj.

>Huh... Takih odstopanj nisem videl se nikjer, od masin, ki niso delale nic, do
>takih, ki non-stop svicajo pa vsega vmes. Ali je lahko kaj narobe s
>hardverom?

Po moje ja. Kakšen kvarc, ki ti zaradi povišane temperature bije hitreje
... glede na to, da ti ura prehiteva.

>tako sedaj kaze, po par urah (sekunda za preklapljanje oken gor ali dol):
>(dokaj) tocen cas:	Wed Jun 15 15:03:54 CEST 2005
>system:			Wed Jun 15 15:28:16 CEST 2005
>hwclock -r:				Wed Jun 15 15:27:30 2005  -0.104993 seconds

Tole je zanimivo. To pomeni, da ti tudi CMOS ura prehiteva. Hmmm ...
svoje čase je imel CMOS svoj kvarc, ki je tekel na akumulator. Morda je
sedaj drugače (če drugega ne, imajo sedaj litijeve baterije) in teče kar
na sistemski kvarc?

Hmmm .. sedajle bom potegnil nekaj iz petnih žil: če se prav spomnim,
imajo 'sodobnejši' kerneli (tam nekje od 2.4.10 naprej) eno opcijo, da
kadar je ntpd sinhroniziran, vsake toliko (meni se zdi, da na 11 minut)
uro zapiše v CMOS. In bi načeloma torej moral biti klic hwclock -w
nepotreben.

--
Peace!
  Mkx