[LUGOS] problemi z diskom

JK joze.klepec at siol.net
Tue Feb 1 21:41:34 CET 2005

Rok Potocnik pravi:

>(prej je biu ExcelStor Technology J880, zdaj pa je hitachi
>deskstar). oba masta isto velikost, CHS in ostalo, sam firma je druga, tak da je
>blo kopiranje simpl...
>sm pa za foro po koncanem kopiranju izvedu hdparm se na novem disku... isti
>problem, isti errorji v syslogu... in tu se mi ustavi
>ne vem, zakaj!
>prav tako sem na eni drugi masini probal en fini programcic ki slisi na ime
>spinrite,

Diska sta enaka, praviš - kot nekdaj Connerji CFSxxx in Seagate-i med
300-850Mb ;).
A si si sploh vzel čas in formatiral particije? Z XFdiskom ali katerim
drugim. Če si, vzamem nazaj.
Tole je moj checklist ob takih težavah.
Probaj se poigrat z UDMA nastavitvami v BIOSu (znižaj recimo na UDMA 3
ali 4). Poskusi izklopit SMART (diski so OK tudi brez smartd) in ACPI,
znižaj frekvenco vodil, izberi drug DMA. Zadnje so CHS/LBA variante - ko
odpove čisto vse.
Disk naj bo na kablu sam, drugi disk in/ali CD-R pa kje drugje. BTW,
napajanje mora biti minimalno 350-400W s CD-R/W, diskom in nekaj usb
priključki in veeliko spomina pri visokih frekvencah - navijanje kuri
naraščajoče po kvadratni funkciji več elektrike. Skratka, poskusi vse,
tudi dodatni ventilator 8x8 - zanj je priključek na matični plošči.

> pa ma on neke preglavice z branjem oz javlja neke napake.
>ce zbootam slack 10 rescue disk (cd2) (kernel 2.4.26) mi njegov hdparm tudi
>javlja probleme.

Ob namestitvi Pingo (FC2) ponuja vsiljenje LBA32 načina. Mogoče tudi
tvoj linux pozna kaj podobnega.

lp, JK