[LUGOS] kako arhivirati audio cd

Andrej Mršek andrej.mrsek at volja.net
Mon Sep 27 13:17:18 CEST 2004

Jernej Vodopivec wrote:

> V tujini seveda ima vsaka drzava svojo zakonodajo in smejo trgovni
> prodajati izdelke, ki ustrezajo njihovi zakonodaji, ce pa uvoznik
> uvozi nek izdelek, mora za ustrezati vsem normam, ki jih opredeljuje
> slo. zakonodaja.
> Avtorsko zascito seveda uziva, ampak bo lastnik oz. njegov agent, ko
> bo odkril, da krsis avtorske pravice, urgiral preko ustreznih slo.
> institucij.

Če je izdelek bil kupljen v naši državi pri pravni osebi, potem mora
uvoznik izdelke uskladiti z našo zakonodajo. Le zakaj lepijo SLO
deklaracije na vsako konzervo (pa čeprav so (bili) tam včasih prav
katastrofalni prevodi). V najslabšem primeru lahko vrneš izdelek in
zahtevaš kupnino (tudi odpakiran, saj nisi vedel da ga ni mogoče
presneti) + vse stroške (poštnino,,,).

> [...]
> kaksnim izvedencem, ampak je nekdo od Jerovska, medtem ko sem se
> pogovarjal v sosednji pisarni, stikal po mojem racunalniku in videl,
> da programa za ripanje nisem imel kupljenega (nalozil sem si ga namrec
> le zato, da bi lahko naredili primerjavo v dveh racunalnikih z enakimi
> pogoji - saj je linux ze takoj odpadel, ker po njihovo ni primerjave,
> ce ripas z enim ali drugim programom, saj gre za popolnoma drugacne
> okoliscine!!!).
> In ti velestrokovnjaki (Flegar, Mozetic) so po propadu firme seveda
> zaposlili nekje drugje, kjer veselo nat..... naprej.

No, zaj je malo drugače. Če izdelek ni starejši od 6 mesecev mora
prodajalec na svoje stroške najeti neodvisnega strokovnjaka, ki dokaže,
da z izdelkom ni nič narobe (stvarna napaka), če seveda oporeka stranki.
Ve se, kdo so neodvisni strokovnjaki (to niso zaposleni v podjetju).
Seveda morajo biti vse reklamacije ali uveljavljana stvarne napake
pisne. Kazni za trgovce niso majhne in tržni inšpektorji zelo radi
kaznujejo, tako da se do kakih 200.000 SIT trgovcem sploh ne splača nič
oporekati, če nimajo 100% prav.
Ja pa še to stvarna napaka je s stališča stranke bolj ugodna (rok
odprave 8 dni, veljavnost 2 leti), tako da pazite na kaj se sklicujete,
je pa hakeljc, da mora biti to kot nekaka skrita napaka, ki je bila
prisotna že pri nakupu in je nismo zaznali, ker naprave na tak način
nismo uporabljali. Si je pametno prebrat zakon o varstvu potrošnikov, pa
kar v dopisu citirat člene. Recimo, da mora trgovec izdati potrdilo o
obvestilu o napaki (37a. člen). Ja, lahko je stranka tudi tako
"nesramna", da prodajalca o stvarni napaki ga samo obvesti, osebno ali
pisno, potem pa naj se na svoje stroške s tem ukvarja. Sporočimo, da
bomo doma od takrat do takrat in konec, pa naj pride serviser in pogleda
zadevo.
V zgornjem primeru DVD-ja je šlo brez dvoma za stvarno napako in bi
trgovec moral napravo brez dvoma zamenjati. To, da programska oprema ni
bila kupljena je irelavantno, saj je nepomebno s katero porgamsko opremo
zadevo preiskušamo, prav tako pa je nedovoljeno "stikati" po tuji
lastnini. Kršenje zasebnosti, nedovoljeno zbiranje dokazov, ...

Posameznik se težko zoperstavi proti podjetjem, ki se ne zmenijo za
njegove težave, ko gre za reklamacije. Sicer pa tako in tako pravijo, da
podjetja, ki prodajajo računalnike večinom propadejo zaradi reklamacij.

Še link na Zakon o varstvu potrošnikov (Uradno prečiščeno besedilo):
http://www.uradni-list.si/1/ulonline.jsp?urlid=200498&dhid=71713

LP, Andrej