[LUGOS] Re: [LUGOS-BLA] MS EA

Iztok Stotl iztok.stotl at guest.arnes.si
Sun Sep 12 12:42:16 CEST 2004

> Saj tudi MS strokovnjaka ne dobis za tako malo denarja. Zato pa nimajo ne
> MS ne Linux strokovnjakov, imajo zunanje support pogodbe. Racunica je
> jasna, vsak naj dela tisto kar mora delat. Neka obcina Trzin ne bo
> najemala Linux inzenirja, ker se pri njih ne ukvarjajo z racunalnistvom.
> Oni rabijo upravno administrativne delavce, pravnike in ekonomiste. Za to
> bodo podpisali pogodbo z neko firmo, ki se z racunalnistvom profesionalno
> ukvarja.

Tako hitro se pa spet ne damo ... res je da obcina Trzin ni pravi
primer. Je premajhna ustanova ... ceprav lahko tudi pri tako majhnih
sistemih prava opensource resitev prihrani denar. Zacnimo kar pri
licencah za Adobe Acrobata (ne reader, ki je zastonj) in za Office ...
potem je tu omrezje, groupware paketi. Potem content managment sistemi
skupaj z web servisi. Ta teden sem prebral v casopisu, da nacrtuje
ministrstvo za informacijsko druzbo 53 miljonov za predstavitev
informacij javnega znacaja. Zakaj bodo porabili ta denar ? Verjetno
predstavljajo del sredstev tudi licence za streznike. Kdo lahko opravici
uporabo komercialnih streznikov v javnih sistemih ob obstoju
zastonjskih. Potem so tu bazni strezniki.

Kratkorocno lahko povejo da bi vec stal prehod na nov sistem. Treba jih
je prisiliti da odgovorijo na naslednje vprasanje:

Glede na to, da vidimo da je sama cena software-ta dosti nizja pri
opensource produktih, nas davkoplacevalce zanima kako nacrtujete prehod
na te produkte v svoji notranji organizaciji ? Tako kot nas je zanimalo
zakaj je bilo potrebno kupiti tako drago letalo ....

Ce ne nacrtujete, nas zanima kako lahko to opravicite ?

Ministrstvo za informacijsko druzbo uporablja server ki ima file s
koncnico .nsf

Error 404
HTTP Web Server: Lotus Notes Exception - File does not exist

Zakaj Lotus Notes ???

Kaksna baza stoji za tem ? Koliko je stala ? Zakaj ne MySql .. a se res
ne da ?

Prav tako ministrstvo za zdravje ... naprej nisem gledal ...

Kdaj mislijo to spremeniti in kako nacrtujejo prehod ? Da tako
zapravljajo moj davkoplacevalski denar. Ne danes .. danes bi bilo
predrago ... kdaj in kako ? to me zanima ...

Potem ni vec izgovorov da so recimo licence za Exchange predrage. Web in
podobno ... To so vse argumenti in ne gre jih banalizirati.

Kdo lahko tu opravicuje razmetavanje denarja. Edini argument, ki ga
lahko imajo je, da je potrebno na novo izobraziti delavce. Noben ne
govori da je treba to napraviti danes. Treba je sproziti proces
pocasnega prehoda. To lahko dober administrator organizira mimogrede. Pa
se te lenuharje, ki vec ali manj samo klicejo podporo spravis na to da
zacnejo nekaj delati.

Jaz sem govoril o vecjih ustanovah kot recimo obcina ljubljana, ki imajo
svoje IT ljudi. Problem je da ti ne morejo zaposliti po normalni poti
Full time Linux-asa za vecje denarce ... mogoce samo enega ki vse skupaj
spelje. Se posebej bo to tezko ko prihaja zakon o placah javnih
usluzencev.

Pomembno je da razmetavajo davkoplacevalski (recimo moj "z zuljavimi
rokami" zasluzeni) denar. Drustva, opozicija in davkoplacevalci se
morajo upreti tem neumnostim.

> [...]
> svoj IT support, nebi nic delovalo, tako kot nic ne deluje na njihovem
> podrocju dela. To pa zato, ker ni izzivov za delo, ker ni izzivov za delo,
> ni nagrad, ker se nagrade smatrajo kot dober pogoj za delo, je morala na
> nuli... nekako tako: zjutraj gres ob 7h v sluzbo, prides ob 7:30, delas do
> 9h, gres na kavo, delas od 10h do 12h, gres na malico, delas od 13h do
> 15h, gres domov, pocivas do 16h, jes, pocivas/gledas TV do 22h, gres spat.
> In tako vsak dano dokler te pri 56 letih ne povozi avtobus na zaznamovanem

To je problem javnih sluzb, kar pa se ne pomeni, da jih ni treba vsaj
poskusati spreminjati in le opazovati to neumnost. To je dediscina iz
preteklosti, da je oblast nedotakljiva. Prav zakon o informacijah
javnega znacaja je orozje civilne druzbe ...

Mislim da ne gre gledati na to tako dokoncno negativisticno. Treba je
gledati na naslednji nacin ... tu je treba nekaj spremeniti !

Iztok