[LUGOS] Linux/Windows

Joze Klepec joze.klepec at siol.net
Thu Sep 9 00:58:14 CEST 2004

-----nepomembno------

>čao
>andraž

Kolikor vem, je prvi virus nastal za Amigo leta 1986 (menda prvi
nasploh), kmalu zatem za atari in MS-DOS mašine - bil je prestiž piratov
(vir Moj mikro, 1986 - duhoviti komentar tega leta: uporabite kondom).
Zakaj to pišem? Ker so prvi virusi bili pisani za tekstovni DOS (žogica)
in so v grafiki in sicer učinkovito sesuvali winshit 2.0 / 3.x mašine,
vse stoprocentno piratsko in ne-IBM: torej cenene strojčke z
ukradenim/kopiranim/kloniranim  BIOS-om, ukradenim softverom in
prekopiranim načrtom. Softver je bil redko lastna pamet ali legalen. Iz
tega se je rodil shareware, freeware in GNU/GPL - v grobem in in ne
nujno v opisanem časovnem zaporedju, da ne bodo zopet kopja na torišču.
Blazno važno je še pristaviti: do winshitXP je to dvojen sistem (v času
winshit9x/me pa trojen - obstaja združljivost navzdol do CP/M), ki  zato
nima pojma kaj dela.  Tu je jedro nevarnosti za brkljalnike pod
winshitXX - nikoli ne veš kje si in kdo te obvlada - to je tudi glavni
vzrok mojega lastnega prehoda na linux (pa sem imel vse za 0 USD nad
ceno računalnika OEM [Win98/MSOffice97Home ali nekaj podobnega]: požarni
zid Sygate, antivirus AVG 6.0, IE 6.0 SP1  [MS dela napako, ko popravke
izdaja v security packih namesto RCn], SpamPal 1.56, POVRay 3.6,
FreePascal, OpenOffice 1.1.2, in še nekaj ostalega programja)
Za GPL OS so se pri GNU ORG pričeli pogajati kar nekaj let prej
(neuspešno) in (pravilno) za jedro nekaj po letu 1991 prevzeli linux
(kolikor vem). Tudi zato (diskontinuiteta z DOS-om, nepiratski način
distribucije, zastonj,...) je  to  na  nek  način varnostna  prednost -
če na sistemu ni nameščena komponenta wine - ali pa bo staro kužno vino
(wine) pokvarilo novo medico.
Na  Gnu.org  še vedno razvijajo svoje lastno jedro, katerega razvoj gre
izredno počasi dalje. Na njegovi "podstati" sta nastala freeBSD in
OpenBSD, vendar, kolikor je meni znano, ne vračata ničesar (kode) v
originalni projekt. Če te veseli razvoj kode, izvoli razvijati jedro
linuxa ali pa celo svojega OS. To slednje sem se enkrat zarekel in bom
tudi uresničil, a je stvar zaenkrat še predaleč (imam še nekaj
podrobnosti kot je diploma in podobno za opraviti v življenju). Za kaj
takega moraš biti sam sposoben napisat prevajalnik, to (in še nekaj
drugih znanj) pa meni še manjka.
Svoja preostala (drobnjakarska) pametovanja lahko usmeriš v knjigo z
naslovom Kako obogateti z internetom... in pri tem ostati nadpoprevčno
pameten.
Kar se tiče mene, gre taka zadeva predvsem  na Lugos-bla. Povedal si mi,
kar si hotel, jaz pa tebi tudi - dejansko je res linux nastal '91, KDE
'96, amavis 98,
 - za poanto sporočila pa čas nastanka komponent niti ni toliko grozno
važen, saj je v celotnem obdobju vedno obstajala zamenjava - glej doli:

www.kde.org,  www.gnome.org, www.gnu.org,  www.freebsd.org,
www.openbsd.org, www.minix.org (lahko si zložiš delujočo kopijo minixa
za x86 v izobraževalne namene)

ter nekaj drugih zastonjskih neunixovskih OS-ov: FreeDOS www.freedos.org
(dostopen tudi preko "ringa", kakršen bi moral biti za linux),

in  malo programja:  www.freepascal.org,  www.povray.org

LP, JK

P.S. ne mi delat cut & paste logike. Takih ljudi ne prenašam živih -
svoj material prenašam v kompjutru pod lobanjskim svodom. Je bolj
zanesljiv od vsakega CP/M-a, DOS-a, winshita in linuxa (a-ha, časovno
zaporedje). Pa še vsak(ega) ATja si zapomni.

P.P.S-Ne piši mi več v popačeni italijanščini, da si moj suženj - imam
jih toliko, kot jih imajo PC-ji CPU by intel/AMD in mi popolnoma
zadošča, človek pa bi mi skuril živce.