[LUGOS] Linux/Windows

Andraz Tori Andraz.tori1 at guest.arnes.si
Thu Sep 9 01:19:42 CEST 2004

V čet, 09.09.2004 ob 00:58 je Joze Klepec napisal(a):
> [...]
> piratov (vir Moj mikro, 1986 - duhoviti komentar tega leta: uporabite
> kondom). Zakaj to pišem? Ker so prvi virusi bili pisani za tekstovni
> DOS (žogica) in so v grafiki in sicer učinkovito sesuvali winshit 2.0
> / 3.x mašine, vse stoprocentno piratsko in ne-IBM: torej cenene
> strojčke z ukradenim/kopiranim/kloniranim  BIOS-om, ukradenim
> softverom in prekopiranim načrtom. Softver je bil redko lastna pamet
> ali legalen. Iz tega se je rodil shareware, freeware in GNU/GPL - v
> grobem in in ne nujno v opisanem časovnem zaporedju, da ne bodo zopet

Spet govoriš na pamet
Check your facts, rojstvo projekta GNU in licence GPL z osebnimi
racunalniki ni imelo popolnoma nobene povezave.

http://en.wikipedia.org/wiki/GNU

> [...]
> času winshit9x/me pa trojen - obstaja združljivost navzdol do CP/M),
> ki  zato nima pojma kaj dela.  Tu je jedro nevarnosti za brkljalnike
> pod winshitXX - nikoli ne veš kje si in kdo te obvlada - to je tudi
> glavni vzrok mojega lastnega prehoda na linux (pa sem imel vse za 0
> USD nad ceno računalnika OEM [Win98/MSOffice97Home ali nekaj
> podobnega]: požarni zid Sygate, antivirus AVG 6.0, IE 6.0 SP1  [MS
> dela napako, ko popravke izdaja v security packih namesto RCn],
> SpamPal 1.56, POVRay 3.6, FreePascal, OpenOffice 1.1.2, in še nekaj

zakaj si ti prešel na linux me bolj malo zanima. Teza o zdruzljivosti s
CP/M je pa smesna :)

> Za GPL OS so se pri GNU ORG pričeli pogajati kar nekaj let prej
> (neuspešno) in (pravilno) za jedro nekaj po letu 1991 prevzeli linux
> (kolikor vem). Tudi zato (diskontinuiteta z DOS-om, nepiratski način
> distribucije, zastonj,...) je  to  na  nek  način varnostna  prednost

Niso se pogajali, preprosto so ga šli delat.

>  - če na sistemu ni nameščena komponenta wine - ali pa bo staro kužno
> vino (wine) pokvarilo novo medico.

dobro... vse je mogoče

> Na  Gnu.org  še vedno razvijajo svoje lastno jedro, katerega razvoj
> gre izredno počasi dalje. Na njegovi "podstati" sta nastala freeBSD in
> OpenBSD, vendar, kolikor je meni znano, ne vračata ničesar (kode) v
> originalni projekt.
> Če te veseli razvoj kode, izvoli razvijati jedro linuxa ali pa celo
> svojega OS. To slednje sem se enkrat zarekel in bom tudi uresničil, a
> je stvar zaenkrat še predaleč (imam še nekaj podrobnosti kot je
> diploma in podobno za opraviti v življenju). Za kaj takega moraš biti
> sam sposoben napisat prevajalnik, to (in še nekaj drugih znanj) pa
> [...]

naj ti ne zmanjka poguma...

> Svoja preostala (drobnjakarska) pametovanja lahko usmeriš v knjigo z
> naslovom Kako obogateti z internetom... in pri tem ostati nadpoprevčno
> pameten.
> Kar se tiče mene, gre taka zadeva predvsem  na Lugos-bla. Povedal si
> mi, kar si hotel, jaz pa tebi tudi - dejansko je res linux nastal '91,
> KDE '96, amavis 98,
>  - za poanto sporočila pa čas nastanka komponent niti ni toliko grozno
> važen, saj je v celotnem obdobju vedno obstajala zamenjava - glej
> doli:

važno je, da se ljudi ne zavaja, kakor to počnejo tvoja sporočila.

over and out.

cao
andraz