[LUGOS-BLA] Re: [LUGOS] Irski predlog sprejet

Spela Kraner spela.kraner at neonatus.net
Fri May 21 00:02:14 CEST 2004

Dober dan!

KOT PRVO: to je moje osebno mnenje in ne uradno mnenje LUGOS-a.

Na vprasanja, ki si jih gospod Dusan postavlja in posilja na listo,
odgovarjam v njegovem besedilu.

Dusan Kozic said:
> Bom se enkrat zagnjavil.

Trenutno bi bilo dosti bolj efektivno, da bi svoja vprasanja postavljal
odgovornim, ki so glasovali za direktivo. Oziroma, da vsa ta vprasanja
postavljas novim/bodocim Evroposlancem.

> Po samem glasovanju se je na sami LUGOS listi dalo zaslediti kar nekaj
> sporocil nezadovoljnih ljudi, ki so se bolj ali manj pocutili izigrane.

Delim razocaranje z njimi, vendar se ni vse izgubljeno.
Zakon gre ponovno v Evropski parlament, kjer bodo ENKRAT v jeseni
(predvidoma September, Oktober) o zakonu se enkrat glasovali (Ceprav je
bil zakon 24.9.2003 ovrzen.)

> Na www.lugos.si pise:
> BREZ programskih patentov v Evropi

Tako je. In to je bilo nase uradno stalisce, ki ga bomo se naprej
zagovarjali.

V pripravi je namrec nova izjava na torkove dogodke. Pravtako pa se cakam,
kaj se bo uredilo jutri na izredni drzavni seji, ko bodo obravnavali
problematiko patentiranja.

> Potem uradna izjava drustva LUGOS, napisana 13. maja 2004 na koncu pravi:
> In najpomembnejse:
> Pozivamo zastopnike Slovenije v Evropskem svetu ministrov, da v ponedeljek
> 17.5.2004 zascitijo interese Slovenske racunalnike sfere in glasujejo za
> nadalnje usklajevanje direktive in ne za njeno sprejetje.
>
> Glasovati za nadaljne usklajevanje direktive in glasovati proti direktivi
> ni isto. Na zacetni strani LUGOS-a, kot sem ze omenil, pise BREZ
> programskih patentov v Evropi.
> Z nadaljnim usklajevanjem direktive bi se sam postopek kvecjemu zavlekel.

Nas zeljeni cilj je seveda Evropa popolnoma brez programskih patentov,
vendar se zavedamo, da bi to znal biti cilj katerega nebi mogli doseci,
zato bi se strinjali tudi s spremenjeno direktivo, taksno, ki bi dosti
bolj natancno opredeljevala kaj tocno se lahko pantetira in kaj ne (kar je
bil predlog Nemcije). Sam pravis, da bi se z usklajevanjem direktive
postopek le zavlekel, vendar menim da temu ni tako. Z usklajevanjem bi
lahko dosegli ravno to, da bi bila opredelitev direktive dovolj natancna,
da bi se patentirale le zadeve, katere je bi bilo patentirati "smiselno".

Katerakoli od teh potez, bi bila boljsa od te, ki so jo naredili. To je,
da so glasovali za sprejem direktive. Po zaenkrat se neuradni podatkih, so
manjkali zgolj 3 glasovi, in direktiva ne bi bila sprejeta, temvec bi
morala na ponovno usklajevanje/spreminjanje. To da se postopek zavlece ni
nic nenavadnega in zelo pogost pojav v politiki. Tako lahko ljudje iz
razlicnih strok in z razlicnimi mnenji razlozijo politikom kaj tocno se
dogaja in zakaj stvar ni dobra. Glavna naloga bo v naslenjih mesecih,
ljudi izobraziti in obvestiti kako skodljivi so patenti za Slovenijo in
Evropsko unijo.

> Ministrstvo za informacijsko druzbo je sprejelo dve izjavi:
> 12. maj 2004: precej velika naklonjenost patentom
> 14. maj 2004: sprememba mnenja do te mere, da MID izraza zaradi
> neupostevanja predlaganih sprememb v nekaterih clenih zakona, svojo
> zaskrbljenost.
>
> Glede na to, da je bila 13. maja 2004 sprejeta uradna izjava LUGOS-a glede
> te problematike, je lahko sprememba uradne izjave MID-a en dan po uradni
> izjavi LUGOS-a prav posledica LUGOS-ovega poziva.

Kot lahko preberes v uradni izjavi MID-a so povedali sledece:
"Navedeni obstoječi zadržki držav članic niso upoštevani v
prečiščenem besedilu Direktive, zaradi česar izražamo svojo
zaskrbljenost, ki jo z nami deli tudi precejšen del strokovne javnosti,
predvsem skupnost razvijalcev odprtokodne programske opreme in vsaj del
malih in srednje velikih podjetij."

> Potem se, kot sem zasledil na tej mailing listi, v Delu na dan glasovanja
> pise, da bo slovenska delegacija, ki sicer spada pod okrilje Ministrstva
> za gospodarstvo, glasovala proti, prav zaradi zaskrbljenosti izrazene v
> zadnji uradni izjavi MID-a.

To so bile le neuradne informacije. Tudi v Delu je avtor clanka pisal, da
so informacije zaenkrat se nepotrjene.

> Slovenija na koncu glasuje za. Glede vecine teh clenov se je dalo hitro
> dogovoriti, glede enega je bil sklenjen kompromis in to je to. Direktiva
> glede patentov gre dalje.
> LUGOS je predlagal naj se glasuje za nadaljne usklajevanje. V bistvu je do
> neke vrste uskladitve mnenj prislo zelo hitro, na doticni seji. Torej ali
> je LUGOS-ova misija uspela?

Drustvena misija zaenkrat ni uspela. Misija drustva je, da programskih
patentov v Evropski uniji ne bi bilo (oziroma kot zgoraj napisano le ce so
res dobro definirani in omejeni). Vendar te stvari potekajo drugace. Po
sistemu Evropske politike kateri pa po mojem osebnem mnenju Slovenci
zaenkrat se nismo dorasli.

> LUGOS se ni dal uradne izjave, kjer bi jasno pisalo oz. kjer bi se
> pokomentiral koncni razplet dogodkov na seji Ministrskega sveta. Je to
> dobro/slabo?

To ni ne dobro ne slabo. Trenutno se pripravljamo, da bomo v zadevi
poskusali cimbolj enotno nastopiti na cimvecih podrocjih. V imenu LUGOS-a
pozivam mala in srednja podjetja, fakultete, institute, da bodo
pristopili, k novi uradni izjavi o trenutnih dogodkih.
Treba je nastopiti tehtno, odlocno z dobrimi argumenit. Predvsem pa je
potrebno povprecnemu Janezu razloziti kaj bodo patenti slabega za njega.
Kako to narediti?? Predlogi dobrodosli, pomoc ravno tako.

> Na konferenci "Software patents kill innovations!?" se je slisalo, da so
> patenti v kakrsnikoli obliki slabi. Zal sem moral iti se preden se je
> okrogla miza na koncu sploh zacela. Tudi majice, ki smo jih dobili, imajo
> enostaven napis, ki izraza drugo skrajsnost od samih patentov: "No
> software patents!".
> V kolikor je LUGOS se vedno nezadovoljen, se bo treba malo zbudit in
> sprozit malo vecjo kampanijo proti patentom.

Informacija - Drustvo z omenjeno konferenco ni imelo nic drugega, kot da
je predstavilo svoje stalisce, ter sodelovalo na konferenci. Nismo bili
organizatorji.
Ce menis, da je potrebno delati kaj vec oz. da imas kake ideje kako bi
lahko naredili to vec ali bolje si vsekakor povabljen na sodelovanje v
drustvu, pomoci se nikoli ne branimo.

> [...]
> pac sledil konferenci, sem lahko sosolcem/prijateljem pac vsaj skusal
> opisati kaj so to patenti, komu bodo zlasti koristili, pa zakaj je
> dobro/ni dobro. Seveda je na tisti konferenci vsak dobil eno propagandno
> majico s tem napisom, ker sem pac ze sel tja in ker me je zadeva zanimala,
> sem pac majico moral obdrzati zase. V kolikor bi komu stvar dalje
> reklamiral in v kolikor bi bil cilj pritegniti kakrsnokoli pozornost, bi
> vsak udelezenec konference moral dobiti malo vec propagandnega materiala,
> vec taksnih majic, napisov itd. Da bi se komu dal, slucajno kaj kje obesil

Ves propagandi material lahko najdes na spletnih straneh:
<http://www.ffii.org>. Da niso delili vec majic, je bila stvar
organizatorejv.
Majice, ki so jih takrat prinesli v Slovenijo so bile prvotno misljene za
demonstracije v Bruslju, na katerih smo imeli protestni shod po mestnem
jedru ter po parlamentu (tudi to na ffii.org).

> Zdaj pac kot bezen opazovalec, ki je zadevo obcasno malo spremljal tavam v
> temi vprasanj in ne vem, ce gre v tem primeru za izdajo slovenskih
> nacionalnih interesov tako s strani vlade Republike Slovenije in zlasti
> vladajoce stranke, ki eno govori, drugo dela in tretje o vsem skupaj
> misli, ter tudi s strani samega LUGOS-a, ki najprej izpostavi jasno mnenje
> proti, potem pa zacne nekaj trgovati in popuscati v svojih sprva
> postavljenih zahtevah.

Nikjer nismo popuscali in nikjer nismo trgovali zastavljene imamo realne
cilje in realna pricakovanja. Razlago lahko preberes v mojih odgovorih
malo visje.

>Tako na koncu zgleda, da je LUGOS se prevec hotel
> uskladiti svoja mnenja z drugo izjavo MID-a,

LUGOS je izjavo napisal 3 dni prej. In jo 13.5.2004 posredoval na MID.
Nasa mnenja in nase izjave so nase in se nam ni treba na noben nacin
politicno ali kako drugace obracati po vetru ce to mislis.

> da je LUGOS pricakoval, da bo
> Vlada Republike Slovenije zascitila njihove interese ali pa so oboji
> vedeli za razplet kakrsen pac je in zdaj raje molcijo.

Mi za tak razplet nismo vedeli in sedaj tudi ne molcimo temvec cakamo na
uradne izjave, ki se niso prisle. Govoriti in mlatiti v prazno je brez
veze. In ima enak efekt kot boj z mlini.

Kot sem ze omenila, ce menis, da kakrsnekoli informacije skrivamo pred
javnostjo, kot tu nakazujes si vsekakor vabljen na sestanke upravnega
odbora (ki so javni in objavljeni).

Kot drugo pa Vlada ne bi scitila interesov LUGOS-a temvec VSEH, ki se s
programiranje v Evropski uniji ukvarjajo.

> Skratka, treba je cimprej napisati na strani izjavo v kateri pac LUGOS
> napise kako je zadovoljen s samim razpletom. Kaksna vecja azurnost pa tudi
> ne bi skodila.

Vecja azurnost bi lahko predstavljala samo neargumetirana mnenja, ki
temeljijo na govoricah. Zal nisem bila na doticni dan v Bruslju, da bi
videla kaj se je tocno dogajalo.

Lep pozdrav!

Spela