[LUGOS-BLA] Re: [LUGOS] Irski predlog sprejet

Dusan Kozic dusan at sah-drustvo-ms.si
Thu May 20 22:55:30 CEST 2004

Bom se enkrat zagnjavil.

Po samem glasovanju se je na sami LUGOS listi dalo zaslediti kar nekaj
sporocil nezadovoljnih ljudi, ki so se bolj ali manj pocutili izigrane.

Na www.lugos.si pise:
BREZ programskih patentov v Evropi

Potem uradna izjava drustva LUGOS, napisana 13. maja 2004 na koncu pravi:
In najpomembnejse:
Pozivamo zastopnike Slovenije v Evropskem svetu ministrov, da v ponedeljek
17.5.2004 zascitijo interese Slovenske racunalnike sfere in glasujejo za
nadalnje usklajevanje direktive in ne za njeno sprejetje.

Glasovati za nadaljne usklajevanje direktive in glasovati proti direktivi
ni isto. Na zacetni strani LUGOS-a, kot sem ze omenil, pise BREZ
programskih patentov v Evropi.
Z nadaljnim usklajevanjem direktive bi se sam postopek kvecjemu zavlekel.

Ministrstvo za informacijsko druzbo je sprejelo dve izjavi:
12. maj 2004: precej velika naklonjenost patentom
14. maj 2004: sprememba mnenja do te mere, da MID izraza zaradi
neupostevanja predlaganih sprememb v nekaterih clenih zakona, svojo
zaskrbljenost.

Glede na to, da je bila 13. maja 2004 sprejeta uradna izjava LUGOS-a glede
te problematike, je lahko sprememba uradne izjave MID-a en dan po uradni
izjavi LUGOS-a prav posledica LUGOS-ovega poziva.

Potem se, kot sem zasledil na tej mailing listi, v Delu na dan glasovanja
pise, da bo slovenska delegacija, ki sicer spada pod okrilje Ministrstva
za gospodarstvo, glasovala proti, prav zaradi zaskrbljenosti izrazene v
zadnji uradni izjavi MID-a.
Slovenija na koncu glasuje za. Glede vecine teh clenov se je dalo hitro
dogovoriti, glede enega je bil sklenjen kompromis in to je to. Direktiva
glede patentov gre dalje.
LUGOS je predlagal naj se glasuje za nadaljne usklajevanje. V bistvu je do
neke vrste uskladitve mnenj prislo zelo hitro, na doticni seji. Torej ali
je LUGOS-ova misija uspela?

LUGOS se ni dal uradne izjave, kjer bi jasno pisalo oz. kjer bi se
pokomentiral koncni razplet dogodkov na seji Ministrskega sveta. Je to
dobro/slabo?

Na konferenci "Software patents kill innovations!?" se je slisalo, da so
patenti v kakrsnikoli obliki slabi. Zal sem moral iti se preden se je
okrogla miza na koncu sploh zacela. Tudi majice, ki smo jih dobili, imajo
enostaven napis, ki izraza drugo skrajsnost od samih patentov: "No
software patents!".
V kolikor je LUGOS se vedno nezadovoljen, se bo treba malo zbudit in
sprozit malo vecjo kampanijo proti patentom.

Do koliksne mere sam za silo celotno stvar poznam in do koliksne mere sem
pac sledil konferenci, sem lahko sosolcem/prijateljem pac vsaj skusal
opisati kaj so to patenti, komu bodo zlasti koristili, pa zakaj je
dobro/ni dobro. Seveda je na tisti konferenci vsak dobil eno propagandno
majico s tem napisom, ker sem pac ze sel tja in ker me je zadeva zanimala,
sem pac majico moral obdrzati zase. V kolikor bi komu stvar dalje
reklamiral in v kolikor bi bil cilj pritegniti kakrsnokoli pozornost, bi
vsak udelezenec konference moral dobiti malo vec propagandnega materiala,
vec taksnih majic, napisov itd. Da bi se komu dal, slucajno kaj kje obesil
itd.

Zdaj pac kot bezen opazovalec, ki je zadevo obcasno malo spremljal tavam v
temi vprasanj in ne vem, ce gre v tem primeru za izdajo slovenskih
nacionalnih interesov tako s strani vlade Republike Slovenije in zlasti
vladajoce stranke, ki eno govori, drugo dela in tretje o vsem skupaj
misli, ter tudi s strani samega LUGOS-a, ki najprej izpostavi jasno mnenje
proti, potem pa zacne nekaj trgovati in popuscati v svojih sprva
postavljenih zahtevah. Tako na koncu zgleda, da je LUGOS se prevec hotel
uskladiti svoja mnenja z drugo izjavo MID-a, da je LUGOS pricakoval, da bo
Vlada Republike Slovenije zascitila njihove interese ali pa so oboji
vedeli za razplet kakrsen pac je in zdaj raje molcijo.

Skratka, treba je cimprej napisati na strani izjavo v kateri pac LUGOS
napise kako je zadovoljen s samim razpletom. Kaksna vecja azurnost pa tudi
ne bi skodila.

Lep pozdrav,
Dusan Kozic
dusan at sah-drustvo-ms.si