Odgovori: Re: [LUGOS] Irski predlog sprejet

Ales Kosir ales.kosir at hermes.si
Thu May 20 08:28:57 CEST 2004

Tehnicne posledice, ki presegajo obicajno fizicno interakcijo med programom
in racunalnikom, so kakrsnakoli interakcija racunalnika z okoljem.

Primer: ce na racunalnik priklopimo krmilnik, s katerim vodimo kemicni
proces priprave aspirina, je to ta tehnicna posledica. Pravna dikcija pravi,
da zgolj gretje zic v racunalniku se ne zadosca za obvezni element tehnicne
posledice, ki je bil doslej pogoj za katerikoli izum.

Izuma brez tehnicne posledice (=vpliva na naravo: to je spremembe ali
preoblikovanja narave) ne more biti. Ne mores patentirati mentalnega procesa
ali obrestnega racuna. Oba primera sodita v podoben razred procesov, ki sami
na sebi nimajo vpliva na naravo.

Primer, ki ga navaja EP kot zgled ZA patentiranje, je po mojem idealni zgled
PROTI njemu. Tu gre za avtorsko resitev, ne za patent! Kako bomo predstavili
informacije na zaslonu, recimo razporedili okna, je po mojem skromnem mnenju
povsem nepatentibilno. Izhajam iz domneve, da obstaja velika verjetnost, da
bolj ali manj podoben postopek vsakdo lahko razvije popoldne v garazi, zato
patent kot oblika zascite investicije v raziskave in razvoj tu ne pride v
postev.

Lep pozdrav,
Ales