[LUGOS] patenti racunalnisko izvedenih izumov

Jure Koren idiots at gmail.com
Mon Dec 20 15:51:16 CET 2004

On Mon, 20 Dec 2004 15:23:53 +0100, Andraz Tori
<Andraz.tori1 at guest.arnes.si> wrote:
> mislim, da je CC treba poslati na Ministrstvo za gospodarstvo,
> ministrstvo za znanost in Uradu za intelektualno lastnino.

Zanje se bom se posebej potrudil. V trenutnem tekstu ni nikjer
omenjeno, zakaj je prosto programje nad samo idejo patenta, lepo pa bi
bilo, ce bi izpostavili tudi ta problem.

Pozna kdo kako veliko podjetje v Sloveniji, ki ga kriminalizacija
prostega programja ne bi prizadela? Kot je meni znano si redki lahko
danes privoscijo sistem, kjer ne tece nic proste programske opreme.
Celo banke uporabljajo pozarne zidove, temeljece na odprti kodi, da
ISPjev in velikih koncernov, kjer ze precejsen del produkcije
poganjajo taki sistemi, sploh ne omenjam.

Seveda gre le za potencialno ogrozanje prostega programja, a vseeno
bodo podjetja pri vlaganju v infrastrukturo, temeljeco na odprtih
standardih, ce jih bo kdo lahko dejansko patentiral, imela velikanske
stroske (ali z zamenjavo tehnologije za drugo, ki ne bo patentirana,
ali pa s pravnimi stroski, povezanimi z dokazovanjem "prior art").
Enako velja za proste operacijske sisteme in programsko opremo, celo
za nacin zapisa podatkov v datoteki. Zal si vse prevec dobro lahko
predstavljam svet, kjer nihce ni lastnik tistega, kar ustvari, ker je
ustvarjeno delo tako ali drugace obdano s patenti, ce ze samo ni
patentirano.

No, ce bomo patentirali, potem bi jaz kar rezerviral patent za
"matematika". Ni presirok pojem, pa zdi se mi, da tega se ni nihce
patentiral.