[LUGOS] Nadzor temperature na procesorju

Uroš Golja goljau at comcom.si
Mon Sep 29 19:01:27 CEST 2003

Alo,

mislim, da preko standardov ACPI in APM tega ne boš zvedel. Temperaturo,
napajalne napetosti in hitrost vrtenja propelerjev čitaš preko vodila
I2C ali ISA (kar je baje hitreje). To vodilo pelje do takozvanega System
Management Bus controllerja (SMBus), na katerega so priključeni senzorji.

Da s SMBus controllerja dobiš  kaj pamentnega, rabiš najprej gonilnike
za vodilo I2C. Šele kerneli 2.4.13 in višji imajo zadovoljivo podporo
I2C. Nato rabiš še driver za SMBus controller, ki jih je itak ko
peska... vse skupaj bi bila mala nočna mora...

...če se folk, ki je pisal podporo za vse to, ne bi res orenk potrudil.
Vse kar rabiš (govorim za Debiana, drugih distribucij ne poznam) sta
paketa lm-sensors in lm-sensors-source. Iz teh dveh paketov zbuildaš
module, ki jih nato vključiš v tekoči kernel. Aha, katere module in kam?
To ti pove sensors-detect. Potem si lahko inštaliraš še sensord, tojest
daemon, ki ti v syslog logira vsakršna odstopanja od 'normalnega'
obnašanja. Po mojem bi bila mala malica vse skupaj speljati še sistemcu
na mail... pa imaš server, ki te obvešča o svojem zdravju.

Aja, tole je moj output od sensors:
apolon:~# sensors
eeprom-i2c-0-50
Adapter: SMBus Via Pro adapter at 5000
Algorithm: Non-I2C SMBus adapter
Memory type:            SDRAM DIMM SPD
SDRAM Size (MB):        64

eeprom-i2c-0-51
Adapter: SMBus Via Pro adapter at 5000
Algorithm: Non-I2C SMBus adapter
Memory type:            SDRAM DIMM SPD
SDRAM Size (MB):        64

via686a-isa-6000
Adapter: ISA adapter
Algorithm: ISA algorithm
CPU core:  +1.55 V  (min =  +1.98 V, max =  +2.49 V)   ALARM
+2.5V:     +2.46 V  (min =  +2.24 V, max =  +2.74 V)
I/O:       +3.22 V  (min =  +2.95 V, max =  +3.62 V)
+5V:       +5.21 V  (min =  +4.47 V, max =  +5.49 V)
+12V:     +11.33 V  (min = +10.79 V, max = +13.18 V)
CPU Fan:  5000 RPM  (min = 3000 RPM, div = 2)
P/S Fan:     0 RPM  (min = 3000 RPM, div = 2)
SYS Temp:  +33.1°C  (limit =  +45°C, hysteresis =  +40°C)
CPU Temp:  +35.4°C  (limit =  +60°C, hysteresis =  +55°C)
SBr Temp:  +25.2°C  (limit =  +65°C, hysteresis =  +60°C)

LP,
Uroš

PS: Če imaš slučajno laptopa, obstaja tudi nekaj programov za
legacy-hardware posamičnih proizvajalcev (Dell, Toshiba etc). Za Della
vem da obstajajo i8kutils, preko katerih dobiš podatke o temperaturi,
stanju ventilatorjev ipd. Brzino ventilatorjev lahko celo krmiliš ali pa
vse skupaj prepustiš monitorju (i8kmon), da ti hitrost propelerjev
prilagaja trenutni temperaturi. Orenk softver, v glavnem.