[LUGOS] Control-Alt-delete

Ales Kosir ales.kosir at hermes.si
Mon Nov 10 23:05:00 CET 2003

Poskusil ti bom ilustrirati tvojo argumentacijo z bolj vsakdanjo zgodbo.
Vsak proces je zaprt v svojo skatlo priblizno tako, kot bi bil ujetnik v
grajskem zaporu. Proces ne more pisati zunaj svoje skatle, tako kot tudi
ujetnik ne more po zunanjih stenah zunaj celice. Proces lahko sicer ponori
znotraj skatle in obremeni vse mogoce sistemske naprave, ampak pisati ne
more po drugih procesih. Lahko sicer sesuje sistem, vendar ne s pisanjem,
pac pa z obremenjevanjem vse mogoce opreme na zelo cudne nacine.

Svojo zgodbo, kaj se ti zgodi nesrecnega, si zal povedal tako, da si
izpostavil svojo hipotezo (ki se ti je zdela ocitna, vsem ostalim pa niti
ne...), ne pa raje navedel dejstev, kaj pocnes, tako da bi ti lahko
pomagali. Moznosti je veliko vec, lahko se ti tvoj matlabov proces tako
temeljito zacikla, da zacne jesti vse sistemske vire, od pomnilnika do
procesorskega casa. Nisi nas preprical, da so matrike res tako velike, da bi
smel imeti tezave s prostorom.

Kako ti lahko pomagamo? Pomagaj nam ti, tako da cimbolj tehnicno opises, kaj
pocnes in kaj bi rad pocel. Domneve pusti.

Da se izognes tezavam z namizjem, pojdi v konzolo, ce ti tipkovnica se
deluje (Ctrl-Alt-F1...). Ce ti tipkovnica ne deluje, ti bo mogoce se uspel
priklop prek mreze, to me je dostikrat resilo ob mrtvi miski in tipkovnici.
Nato pozeni razna orodja za spremljanje stanja sistema: zacni s top in
poglej, kaj se dogaja. Ali ima kaksen proces zaseden velik pomnilnik, kdo
rabi procesor... Nato bos porocal o stanju in ti bomo lahko Z VESELJEM
pomagali.

Lep pozdrav,
Ales