[LUGOS] ATA RAID

Jure Pecar pegasus at telemach.net
Tue Apr 1 18:50:41 CEST 2003

On Tue, 1 Apr 2003 09:45:16 +0200
®iga Böhm <ziga.boehm at vseved.net> wrote:

> hm, kok je dejansko smiselno met raid polja resena prek hw? ce ti crkne
> kontroler mas lahko naceloma kr precejsnje tezave, ce ga ne mors zamenjat
> z povsem enakim modelom. poleg tega se, ce stvari prav razumem, ne more v
> polja povezvat posamezne particije diskov, ampak samo celotne diske?
> kombinacija vecih razl. polj z istimi diski najbrz odpade se tolk prej...
>
> sw resitev se mi zdi - se posebej, ker bojda ne zahteva tolk cpu/mem
> resourcev - velik bl smiselna, tako glede fleksibilnosti, financne
> zahtevnosti, kot tut varnosti podatkov? evms (pod linuxom) pa je tle
> [...]

danes edina bistvena razlika med hw raid in sw raid je v prepustnosti
vodila, na katerem visi kontroler.

zamisli si recimo enostavni mirror. nanj zelis zapisati reciva 100mb
podatkov. sw raid ti mirror obravnava kot dva diska, na katera mora zapisati
enako vsebino, na _vsakega_ po 100mb, torej mora po vodilu pretociti 200mb
podatkov. hw raid pa predstavi sistemu mirror kot en disk, do kontrolerja se
pretoci le 100mb podatkov, potem pa kontroler naprej sam hendla kaj bo
zapisal na kateri disk.

ceprav se v tem primeru zadeva se ne zdi zaskrbljujoca, pa v velikih poljih
zelo hitro tudi pci-x na 133mhz postane ozko grlo.

btw, vsem fanom ide raida priporocam dopisni seznam linux-ide-arrays:
linux-ide-arrays-subscribe at lists.math.uh.edu

--

Jure Pecar