[LUGOS] Alternetiva /etc conf. datotek

David Ipavec david.ipavec at amis.net
Wed Nov 27 21:07:55 CET 2002

On Tue, Nov 26, 2002 at 12:02:18AM +0100, Rok Pintar wrote:

> Hja, da pac vse sedanje stvari ne bi sle v nic, ampak bi imel en blazno
> pameten parser (ja, vem, da je kaj takega zelo tezko ce ze ne nemogoce,
> ampak, takole ko gledam razne config datoteke, se mi zdi, da bi kaksnih
> 99% pa lahko pokril), ki bi dejansko operiral na sedanjimi datotekami,
> le na nov nacin (kot je bilo omenjeno, torej namesto vsebine
> /etc/network, ki se tice mrezne kartice eth0, bi do te informacije
> dostopal kot /etc/network/if/eth0). Skratka, vidim, da bi bil taksen
> pristop lahko koristen, po drugi strani se mi zdi pa skoda, da bi stran
> [...]

Ti mislis da bi imel datoteko /etc/network  in bi jo lahko urejal
z navadnim editorjem in bi hkrati lahko urejal to datoteko z dostopom
do /etc/network/if/eth0 torej bi lahko na oba nacina urejal datoteko.
Sem prav razumel.

Bom se enkrat razlozil mojo idejo.
Ideja je da nimas nastavitev v tekstovnik datotekah, ampak izoriscas
filesystem za hierhijo nastavitev. Program ne rabi ne rabi parserja
za branje nastavitev.
Za ta nov nacin ne smes uporabit /etc imenika za nastavitve, moras
vzeti nekaj drugega da ohranis kopatibilnost  npr. /conf

primer za postfix
sedaj prebere /etc/postfix/main.cf in parsa datoteko da dobi nastavitve,
po novem bi kar prebral
/conf/postfix/myhostname in ze imel nastavitev "myhostname"
datoteka /conf/postfix/myhostname vsebuje samo nastavitev myhostname.

Ze obstojece programe se ne bi prilagajalo na nov nacin, ampak bi se
generiralo config datoteko iz /conf nastavitev.

Slabost tega je da ne mores na oba nacina urejat nastavitev, ali z
editorjem po starem ali /conf nastvavitve, kar z editorjem nastavis,
se ne shrani v /conf.

Rabis samo en program za urejanje /conf nastavitev, in program za
generiranje conf datotek. Ni potrebe da bi vse nastavitve urejali v
/conf samo za najbolj uporabljene programe, ostale se vedno urejas po
starem v /etc .

Prednost je tudi da lahko na univerzalen spremenis poljubno nastavitev
setconf postfix.myhostname MyHostname

Vzemimo /etc/passwd ima nek fiksen format. Pri /conf bi imel imenik
/conf/users/david  in v njem datoteke
UID, password, shell, home, ...
glavna prednost je da lahko dodas se nekatere druge podatke, brez
da bi bilo potrebno zamenjat programe ki teh nastavitev, ne poznajo.
Lahko tudi nastavis da nekateri uporabniki ne vidijo vseh nastavitev
(password)  oziroma omogocis urejanje nekaterih podatkov, me samo root.

Ce se z novo verzijo spremenijo  imena nastavitev
npr iz postfix.myhostname v postfix.hostname enostavno resis z linkom
da delata obe verziji, tudi ce GUI vmesnik pozna samo strarejsa imena
parametrov.

Z linkom resis tudi da se en podatek samo na emen mestu vpisuje,
gpm uporabi nastavitve za misko kar od X serverja.

Na masini nimas gpm uporabljas samo X. Instaliras paket gpm in pri
instalaciji skripta pobere nastavitve za gpm iz nastavitev X serverja.

--
 David Ipavec <david.ipavec at amis.net>
 PGP/GnuPG Public Key available at keyserver