[LUGOS] Debian na serverju - en kup vprasanj

Borut Mrak b at aufbix.org
Fri Jan 18 03:33:58 CET 2002

On Thu, Jan 17, 2002 at 01:00:55PM +0100, Damir Dezeljin wrote:
> Gor bom imel Samba share, JAKO pomembne podatke v MySQL-u, in malo manj
> pomembne maile "upam" da v Cyrusu.

Jako pomembne podatke iz mysql-a bos pac verjetno najmanj enkrat dnevno
dumpal na disk in od tam na trak, kajne?

Mimogrede, jaz se bolj nagibam k courier-ju kot cyrus-u, ampak to je pac
stvar tvoje izbire.

> No jaz imam enak plan, bomo videli, ce bo HP NetRAID kontroler podprt in
> se bolj me zanima, ce HP podpira Debian, da bi lahko pol toole instaliral,
> sicer se bom zjokal, da bom instaliral pol dneva (pocasen internet
> connection) in pol ugotovil, da moram kaj druzga dat gor.

Naah, ce "podpirajo" (beri: obstajajo driverji) za katerokoli
distribucijo, potem bos ze nekako spacal skupaj nek kernel, ki bo delal
tudi s tvojo :-)

Kot sem gledal na HP-jevem site-u, obstajajo driverji za netraid za
redhat 7.1, ampak ne vem ali je to source ali binary driver.

> Ce se ti da mi na kratko razloziti kako narediti .deb paket, bi te prosil,
> da mi to napises. Za kernel vem da obstaja tudi en tool, ki naredi .deb
> paket - je smiselno to uporabljati in kako se klice ta tool, ali naj
> naredim kaj "make bzImage" in pika?

Ne bo ravno kratko :-)

Za deb paket:

v /etc/apt/sources.list dodas ti dve vrstici:

deb-src http://ftp.si.debian.org/debian/ testing main non-free contrib
deb-src http://ftp.si.debian.org/debian-non-US testing/non-US main contrib non-free

$ apt-get update
$ mkdir ~/tmp ; cd ~/tmp
$ apt-get source paket
$ cd paket-1.34

popravis kar moras popravit, ce moras dodat kaksen switch configure-u,
storis to v datoteki debian/rules

$ fakeroot debian/rules binary

in to je to. V direktoriju nad trenutnim se ti bo zbuildal paket.

v datoteki ../paket.dsc imas seznam paketov, ki jih potrebujes za
buildanje (razni -dev ipd.), poleg tega pa moras imet instaliranih se
nekaj paketov, ki so potrebni prakticno za vsako prevajanje programov in
jih zato ni navedenih v .dsc datoteki. Seznam najdes na
http://www.debian.org/doc/maint-guide/ch-start.html, prav tako pa bos
tam dobil nekoliko bolj obsirna navodila za vse tole.

Za kernel:

Za buildanje kernelov pa rabis kernel-package. Ko ga imas, se premaknes
v direktorij, kjer imas source kernela, ga kot ponavadi skonfiguriras
(menuconfig, xconfig, whatever), in pozenes tole:

$ fakeroot make-kpkg --revision 1 kernel_image

in po prevajanju bos imel v .. paket s tvojim kernelom, moduli,
System.map, .config ipd.

Nikakor ni nujno, da to uporabljas, ampak instalacija (in
odstranjevanje) kernela postaneta tako enostavna, da pozneje nahrulis
cloveka, ki tega ne uporablja (Sorry, Jernej :-)
Jaz sem zacel kernel-package uporabljat ko sem buildal kernele za moj
notebook, ker je ravno tako enostavno zbuildat tudi pcmcia module
(make-kpkg modules_image), potem pa sem zacel ta postopek uporabljat
vedno.

Ko hoces zbuildat novejsi kernel za isto masino naslednjic, enostavno
skopiras /boot/config-x.x.x v .config in pozenes
$ fakeroot make-kpkg --revision 1 kernel_image.

--revision zna bit uporaben, ce buildas isto verzijo kernela za isto
masino veckrat, vendar moras vmes pognat make-kpkg clean. Niti ne prevec
uporabna stvar, vendar je privzeto ime paketa sicer
kernel-image-x.x.x-Custom0.00_i386.deb, kar zgleda grdo, vsaj meni :-)

Aja, za buildanje velike vecine paketov ni potrebno bit root, prav tako
za kernel. Zato se uporabi fakeroot, da se build procesu zdi kot da ga
poganja root.

lp,
Borut.