[LUGOS] Debian na serverju - en kup vprasanj

Metod Kozelj metod.kozelj at rzs-hm.si
Thu Jan 17 08:20:23 CET 2002

Howdy!

On Wed, 16 Jan 2002, Damir Dezeljin wrote:

> kot prvo vas prosim, da se obdrzite raznih odgovorov v stilu RTFM - ce
> vas ze srbijo prsti, se ugriznite v njih.

Ce parafraziram Boruta:

$ perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'

> - kako je z raidom ...

HW raid mora biti pac podprt pod linuxom. Za golo delovanje ne rabis nic
posebnega, vso konfiguracijo naredis v BIOSu RAID kontrolerja. Linux potem
vidi vse logical volume (v smislu RAID kontrolerja) kot posamezne device.
Za naprednejske stvari (error detection, administracija, rebuild, ...) pa
rabis user-land orodja.

Osebno imam izkusnje s Compa smartarray controlerjem. Compaq je dal na
voljo neke programcice, s katerimi lahko delas administracijo RAID polja
med delovanjem OS. Cisto osnovna varianta s administracijo direktno v BIOS
kontrolerja (torej je masina off-line) pa vedno ostane.

> - kaj kdo ve kako se starta xdm za kde (kdm), brez da se zazenejo X-i?

Pri xdm (kdm pa uporablja iste konfiguracijske datoteke) obstaja datoteka

/etc/X11/xdm/Xservers

Znotraj je ena vrstica podobna tejle:

:0 local /usr/X11R6/bin/X

ki pove xdm-u, naj ob startu se zazene X server na lokalni masini. Ce jo
zakomentiras, potem na konzoli ne bo X serverja, klienti pa bodo se vedno
dobili moznost logina.

Pa ne pozabi primerno urediti se datoteko Xaccess v istem direktoriju.

> - na ta server bom imel priklopljen tudi DAT in zunanji CD-RW. Kako se v
> Linuxu resetira SCSI bus, da bi najdel CD-RW, ce le-ta nebi bil
> vklopljen ob bootu. Skratka, da mi med delovanjem sistema vzgal zunanji
> CD-RW in ga zacel uporabljati - kaj moram narediti (NE reboot)?

Nekaj na temo

$ echo "scsi add-single-device 0 1 2 3" >/proc/scsi/scsi

Pri tem so 0 1 2 3:
0 - host (SCSI kartica)
1 - kanal (kanal na SCSI kartici)
2 - enota
3 - LUN na enoti

Seveda je potrebno mocno paziti: SCSI naprave obicajno niso hot-plug,
torej fizicno priklapljanje na SCSI kabel med delovanjem ni varno
(meni-sicer-dela-ampak-tega-raje-ne-pocni press). Ce pa gre samo za to, da
kasneje CD-R samo prizges, pa naj bi bilo to OK. Pa tiste cifre morajo
biti res pravilne; ce niso, se lahko zgodi marsikaj.

Mimogrede: na enak nacin se lahko enoto tudi odjavi/ugasne:

$ echo "scsi remove-single-device 0 1 2 3" >/proc/scsi/scsi

Peace!
  Mkx