[LUGOS] Debian na serverju - en kup vprasanj

Borut Mrak b at aufbix.org
Wed Jan 16 23:30:44 CET 2002

On Wed, Jan 16, 2002 at 06:51:56PM +0100, Damir Dezeljin wrote:
> kot prvo vas prosim, da se obdrzite raznih odgovorov v stilu RTFM - ce
> vas ze srbijo prsti, se ugriznite v njih.

RTFM.

> [...]
> kontrolerjem. Server bi uporabljal kot shrambo podatkov (torej RAID
> mirror), mail server, samba, DNS, DHCP, OpenLDAP, X server, www,
> Dial-In,... Gor bi namestil Debian. Tu se pa zacnejo vprasanja:
> - kako je z raidom ... vem da se da v SCSI biosu inicializirati RAID,
> vendar ne vem ce se mi takrat vsebina diskov zbrise -  v bistvu me to ne
> zanima, zanima me kako je z instalacijo Debiana na RAID mirror diske in
> na kaj moram paziti, ter ce v koncnem sistemu mora lavfati kaksen RAID
> tool - kaj pa ce en disk crkne, kako OS skuzi, da je nekaj narobe;

Ce gre za pravi hardverski RAID (kar ocitno gre), potem bi ti morala
stvar delat vrez vecjih tezav. Predvidevam, da se RAID brez posebnih
driverjev pac obnasa kot en disk, za dodatke (hotswapping, rebuildanje
po crashu diska etc.) pa rabis poseben gonilnik. Dunno, veliko izkusenj
s hardware raidom niti nimam.

Prosim porocaj o (ne)uspehu :-)

> [...]
> journaled FS. Za Debian sem nasel boot diskete za ReiserFS in XFS.
> Vsekakor bi naredil /boot particijo, kjer bi dal gor e2fs, naprej pa ne
> vem. Diska sta od 36Gb. Kako shemo particioniranja mi priporocate,
> kateri FS, kaj pa glede primary in extended partition? Imam 384Mb RAM-a.
> Kaj pa z swap-om - koliko velik? Kako je ce zmanjka elektrike (torej da
> odpove UPS), tu bo journal pomagal, kaj pa ce pride do okvare diska
> (obeh diskov) oz. kako datotecnega sistema. Iz katerega bom lazje
> recoveriral podatke XFS, Reiser, e2fs, e3fs,...?

Jaz osebno priporocam ext3, o tem sem tu ze pisal. Kako pa bos razdelil
tistih 36G pa je pac odvisno od tega, za kaj vse moras uporabljat
server, kaksnih genericnih navodil ti tu ne morem dat.

Jaz za nove instalacije instaliram testing Debian (da bi mi masina
crashnila se mi itak ze zelo zelo dolgo ni zgodilo, razen zaradi
problemov s hardverom):

ftp://ftp.si.debian.org/debian/dists/testing/main/disks-i386/current/images-1.44/udma100-ext3/

Tole je za ext3 med instalacijo, potem pa si itak prevedes svoj kernel s
tistim kar rabis. Za masino z Adaptec 29160 in 3com (fuj) mrezno sem
rabil samo dve disketi, naprej pa je slo s ftp.si.debian.org :-)

> - kaj ve kdo ce pppd moram rocno prevest za podporo za WinNT CallBack?

Mislim da Debianov pppd to ze vsebuje, sicer pa se lahko o tem prepricas
tako, da potegnes source paket in pogledas kako se prevede. Ce bi ga
slucajno moral prevajat, ti vseeno predlagam da naredis .deb paket...saj
ni tezko, pisi ce bos to pocel, pa ti bom napisal bolj natancno kaj je
potrebno naredit.

> - rabil bi tudi en progy za snifanje passwordov, ker se mi ne da svojega
> pisati. Pac na obstojecem serverju imam N uporabnikov za katere bi bil
> sok, da jim spremenim password. Trenutno za avtentikacijo uporabljam
> /etc/passwd in /etc/shadow, po novem pa bi OpenLDAP. Skratka rabim
> njihove passworde in ker pobirajo mail preko POP3-ja, bi jih lahko
> snifal, samo s katerim programom?

Saj ni treba. Passworde in ostale podatke poberes iz /etc/passwd,
shadow, group, nekako spacas skupaj LDIF datoteko in jo uvozis v
directory. Password v LDAP-u je ravno tako zahashan z istim algoritmom
kot v /etc/shadow (za DES crypt() sem 100% da napises {crypt}hashpasswdxxx ,
za MD5 ne vem tocno)

Ce pa ze moras to pocet, potem prestavi pop3 daemon na en drug port (ne
110), in napisi svojega, ki vse skupaj enostavno tunelira in si zapise
prvi dve vrstici, ki ju je vpisal client. Shouldn't ve too hard.
Kaksnega ze napisanega primerka pa ne poznam, ceprav mora skoraj gotovo
obstajat.

Po drugi strani pa je verjetno lazje uporabit kaksen sniffer, ampak tu
ti bo moral svetovat kaksen h3x0r ;-]

> - kaj kdo ve kako se starta xdm za kde (kdm), brez da se zazenejo X-i?

Tega ne vem iz glave...ampak je vse v config filetku od kdm-ja. Kolikor
vem imajo tocno to postavljeno v kiberpipi, pa ti bo mogoce znal kdo od
tam svetovat.

> - na ta server bom imel priklopljen tudi DAT in zunanji CD-RW. Kako se v
> Linuxu resetira SCSI bus, da bi najdel CD-RW, ce le-ta nebi bil
> vklopljen ob bootu. Skratka, da mi med delovanjem sistema vzgal zunanji
> CD-RW in ga zacel uporabljati - kaj moram narediti (NE reboot)?

http://www.ibiblio.org/mdw/HOWTO/SCSI-Programming-HOWTO-4.html

Amm...saj se da, ampak ti nikakor ne priporocam tega...vsaj ce mislis
server resno uporabljat. Nikoli ne ves kaj bo slo narobe.

> Se kaksen uporaben nasvet za postavitev serverja?

Kaj pa vem...takole iz glave tezko kaj pametnega recem...ponavadi se
vsega spomnim ko stvar delam :-)

lp,
Borut.