Debian na serverju - en kup vprasanj

Damir Dezeljin Programing at nib.si
Wed Jan 16 18:51:56 CET 2002

Pozdravljeni,

kot prvo vas prosim, da se obdrzite raznih odgovorov v stilu RTFM - ce
vas ze srbijo prsti, se ugriznite v njih.

Imam enoprocesorski server z dvema SCSI diskoma in SCSI RAID
kontrolerjem. Server bi uporabljal kot shrambo podatkov (torej RAID
mirror), mail server, samba, DNS, DHCP, OpenLDAP, X server, www,
Dial-In,... Gor bi namestil Debian. Tu se pa zacnejo vprasanja:
- kako je z raidom ... vem da se da v SCSI biosu inicializirati RAID,
vendar ne vem ce se mi takrat vsebina diskov zbrise -  v bistvu me to ne
zanima, zanima me kako je z instalacijo Debiana na RAID mirror diske in
na kaj moram paziti, ter ce v koncnem sistemu mora lavfati kaksen RAID
tool - kaj pa ce en disk crkne, kako OS skuzi, da je nekaj narobe;
- particioniranje in datotecni sistem. Kaj priporocate? Razmisljam o
journaled FS. Za Debian sem nasel boot diskete za ReiserFS in XFS.
Vsekakor bi naredil /boot particijo, kjer bi dal gor e2fs, naprej pa ne
vem. Diska sta od 36Gb. Kako shemo particioniranja mi priporocate,
kateri FS, kaj pa glede primary in extended partition? Imam 384Mb RAM-a.
Kaj pa z swap-om - koliko velik? Kako je ce zmanjka elektrike (torej da
odpove UPS), tu bo journal pomagal, kaj pa ce pride do okvare diska
(obeh diskov) oz. kako datotecnega sistema. Iz katerega bom lazje
recoveriral podatke XFS, Reiser, e2fs, e3fs,...?
- kaj ve kdo ce pppd moram rocno prevest za podporo za WinNT CallBack?
- rabil bi tudi en progy za snifanje passwordov, ker se mi ne da svojega
pisati. Pac na obstojecem serverju imam N uporabnikov za katere bi bil
sok, da jim spremenim password. Trenutno za avtentikacijo uporabljam
/etc/passwd in /etc/shadow, po novem pa bi OpenLDAP. Skratka rabim
njihove passworde in ker pobirajo mail preko POP3-ja, bi jih lahko
snifal, samo s katerim programom?
- kaj kdo ve kako se starta xdm za kde (kdm), brez da se zazenejo X-i?
- na ta server bom imel priklopljen tudi DAT in zunanji CD-RW. Kako se v
Linuxu resetira SCSI bus, da bi najdel CD-RW, ce le-ta nebi bil
vklopljen ob bootu. Skratka, da mi med delovanjem sistema vzgal zunanji
CD-RW in ga zacel uporabljati - kaj moram narediti (NE reboot)?

Se kaksen uporaben nasvet za postavitev serverja?

Lp,
Dezo