[TeX slo] Odprava deljenja besed na koncu vrstice

Mojca Miklavec mojca.miklavec.lists na gmail.com
Sob Avg 22 09:41:20 CEST 2009

(pošiljam nazaj na listo za arhiv, ker je tudi mene pestila ista
težava - dolgo sploh nisem opazila, da uporabljam angleške delilne
vzorce)

2009/8/22 Miha Staut je napisal:
> V .logu res ni našteta slovenščina med jeziki. Vendar mi je bilo nekaj samoumevnega, da je podprta Slovenščina, če označuje tabele in slike po slovensko. Ali je možno, da so tabele označene slovensko, delilni vzorci pa se še vedno podrejajo drugačnim jezikom (npr. Angleščini)?

Ja, je. Napise pod slikami in tabelami ureja Babel z datoteko
slovene.ldf, vendar Babel ne more pomagati, če delilni vzorci niso
prednaloženi. Večina paketkov se naloži po potrebi (to je takrat, ko
jih eksplicitno zahtevamo), delilni vzorci pa so izjema in morajo biti
iz neznanega*** razloga naloženi že pri generiranju formata (za TeX,
LaTeX, ...).

Lahko pomagam, vendar bi informacija, za katero distribucijo gre, zelo
koristila. V MikTeX-u obstaja neko grafično orodje (settings), kjer je
potrebno eksplicitno obkljukati podporo za slovenščino (pri čemer je
potrebno opozoriti, da mora biti MikTeX dovolj nov, da še podpira
posodobitve), nadaljnje procedure ne vem točno, vendar je nujno enkrat
po tem pritisniti gumb "Regenerate Formats".

Pri TeX Live-u 2008 ali novejšem je potrebno namestiti paketek
"hyphen-slovenian" (čeprav je to mnogokrat že naloženo, če uporabnik
namesti poln TeX Live).

Pri ostalih distribucijah bi poškilila v datoteko
     tex/generic/config/language.dat

Jaz imam v njej vrstici (ki veljata za poletje 2008 ali kasneje):
   slovenian loadhyph-sl.tex
   =slovene
vendar starejše distribucije zahtevajo bodisi (tiste s podporo za XeTeX):
   slovenian  xu-sihyph.tex
   =slovene
bodisi sihyph.tex (brez predpone xu-), če gre za najstarejše
distribucije (v še starejši zgodovini so se datoteke še nekajkrat
preimenovale, npr. sihyph23.tex).

Po spremembah je potrebno na novo generirati formate. V ne-miktex
distsribucijah se to običajno počne z ukazom "fmtutil" ali
"fmtutil-sys" z dodatki, a si ne upam dajati nasvetov, dokler ne vem,
za katero distribucijo gre. Debian ima npr. povsem svojo politiko.

Mojca

*** = še nikogar razen LuaTeX ekipe to dejstvo ni dovolj motilo, da bi
popravil izvorno kodo TeX-a; za Knuth-a je bilo pomembno hitro
nalaganje in imel je samo angleške delilne vzorce, danes pa najbrž več
spomina in časa terja že samo dejstvo, da moramo naložiti vzorce za
malo morje jezikov

Dodatne informacije o seznamu TeX-list