[TeX slo] Odprava deljenja besed na koncu vrstice

Mojca Miklavec mojca.miklavec.lists na gmail.com
Pet Avg 21 12:11:42 CEST 2009

2009/8/21 Miha Staut je napisal:
> Spoštovani.
>
> Verjetno leži podatek o ustreznem ukazu za odpravo avtomatičnega deljenja besed na koncu vrstice za prvim vogalom, vendar sem ga jaz vztrajno iskal za tretjim.

Za temle recimo:
- http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=wdnohyph+hyphoff

Če gre za eno samo besedo, je najlažje uporabiti
\hbox{besedakisenesmedeliti} ali \hyphenation{besedakisenesmedeliti}.

Sicer pa:

Za sam TeX je najbolje uporabiti jezik brez deljenja besed; na moji
mašini je npr. v datoteki
/usr/local/texlive/2009/texmf/tex/generic/config/language.dat
naslednja vrstica:
    nohyphenation  zerohyph.tex  %a language with no patterns at all.
kar pomeni, da lahko uporabiš jezik "nohyphenation", a zgornji
dokument pravi, da se to tepe z LaTeX-ovim "Babilonom" (nisem
preverila), ki skrbi za to, da pod sliko piše "Slika" namesto
"Figure", v plain TeX-u bi to šlo brez težav, ConTeXt ima svoje
nastavitev za prepoved deljenja že nekje vgrajene (morda ne
optimalne).

Meni se zdi najbolj "luštkana" rešitev z nastavitvijo zelo velikih
vrednosti za \lefthyphenmin in \righthyphenmin, npr:
    \lefthyphenmin=100
    \righthyphenmin=100
Smiselno pa je razmisliti tudi o spremembah penalov, ki bodo dovolili
povečanje presledka med besedami, da besede ne bodo štrlele preko
robov.

Mojca

Dodatne informacije o seznamu TeX-list