[ LUGOS ] internet preko radijske zveze

Marko Cuk cuk na cuk.nu
Pet Sep 15 12:58:22 CEST 2000

Ja, jaz to sicer delam.

kesl-lists na softhome.net wrote:

> Hello,
>
> ima kdo izkusnje s povezavo domace masine na neko drugo, ki je
> prikljucena na internet - preko radijske zveze, valov, whatever?
> Mogoce ne bi bilo slabo, da bi nam nekdo v par kratkih tockah povedal:
>
> - kaj rabis za izvedbo

Opremo, ki ni prav poceni za domaco uporabo. Na eni strani je opreme za
cca 1700-2000dem, toliko stane Access point in kartica. Vec o tem zves
na http://wavelan.com/ . Linux zadeve podpira v pcmcia-cs packageju, ki
ga je potrebno tudi malce popatchati.
Ce uporabljas na drugi strani Linux, potem je rabis le kartico in
PCMCIA-ISA bridge. Ce pa imas Linux-Linux, kar sicer dela, vendar
delujes v ad-hoc modeu, s kateri pa je namenjen naceloma le za PTP link.
Vedeti moras, da je vsa ostala oprema pac profesionalna in primerno
draga.
> - kaksna je hitrost

Odvisna od razdalje. Najvisja je 11Mbit, kar je FTPja 500-600kB v
idealnih razmerah, kakrsne pa ne pricakuj. 2mbit je najbolj realna
hitrost, ceprav 11mbit seveda ni izkljucena z dobrimi antenami in
primerno razdaljo.

> - so problemi s frekvencami (ti jo mora kdo dodeliti)

Nihce. 2.4 Ghz je free band dokler gre za moc do 50mW. Po tem lahko
sklepas tudi razdaljo. Za primerjavo, GSM deluje na 900Mhz, pa ima slab
wat moci, pa ze itak ne dela nic.
Problem je le, ker je v LJ tega ze precej, na voljo pa je le 13 kanalov
- frekvenc.
> - kako dalec vlece ta stvar

Kakor sem ze rekel, odvisno od anten. Maksimum je recimo 5Km popolnoma
vidne razdalje, ceprav so moznosti za kaj vec odprte z boljsimi
antenami.

> - plusi in minusi
Tega je precej. Minus je cena in tezavnost zadevo pripraviti do
brezhibnega delovanja ob dezju, snegu, kislemu dezju, etc.

> - se kak dodaten info

Krneki. A naj napisem roman ?

Cuk

Dodatne informacije o seznamu Starilist