[ LUGOS ] Backup

Ales Bardorfer alesb na robo.fe.uni-lj.si
Pon Maj 22 11:31:48 CEST 2000

Zivjo!

Pred kratkim sem naredil cdr_backup & cdr_restore skripti, ki uporablja
tob (tape oriented backup) in afio kot backup engine. Arhiv se zapise na
(neomejeno) serijo CD-jev (uporabljam multivol), rabis pa samo cca. 700
MB prostega prostora na disku.
Zadevo sem tudi preizkusil v zivo, tako da sem formatiral disk boot-nil
s custom disketo (ki vsebuje vse te backup/restore zadeve) s fdiskom
kreiral particije (lahko tudi drugacne velikosti kot so bile prejsnje,
kar v nekaterih prejsnjih predlogih na tej listi, "gzip /dev/hda1 >
/home/image.gz", mislim da ni mozno), jih mountal in naredil cdr_restore
celotnega sistema (vse od / naprej). Rocno sem moral popraviti samo se
swap.
Masina po tistem deluje brez problema se danes...
Mi je pa tisti backup prav prisel ze n-krat, zaradi brisanja nekaterih
stvari po nesreci. Ce rabis samo par fileov, ni treba brat vseh CD-jev
(tako kot bi moral recimo celotni trak), ker je v log filetku spisek
vseh datotek, ki so v doticnem delu arhiva. Razen ce je seveda nek file
deljen v dva CD-ja. Potem pac preberes 2 izmed n.

Polz of the SBT wrote:
> ostale reci pa ob sesutju pac na novo instaliras.
Ce sistem zelo customizirias in na koncu ni vec podoben nobeni
distribuciji, je to lahko problem...

Ce te zanima mi javi privat.

lp,
Ales

Sledi podrobnejsi opis omenjenih orodij, kogar zanimajo:

Naceloma s tem lahko backupiras xyz GB podatkov na xyz/630MB CD-jev., da
je le
700 MB prosotra na disku... Mozen je tudi multisession zapis na CD,
torej dodajanje majhnih arhivov na CD.
Backup je lahko full, diferential ali incremental in lepo oznacen na
CD-ju. Vsak arhiv naredi na CD-ju en direktorij v obliki:
hostname-volume-type-backup-datum, recimo:
"monica-all-full-backup-22.05.2000"
v katerem se nahaja delni (ali celotni - if < 630 MB) afio arhiv
(*.001.afioz, *.002.afioz) in log file.
Kaj bo slo na arhiv in kaj ne, dolocis z dvema datotekama ki
predstavljata t.i. "volume".

Prednost afio pred tar.gz arhivi je v tem, da afio kompresira posamezne
datoteke  in sele potem to "tar-a" v arhiv. Ce pri gzipani tar datoteki
torej pride do napake, je kompleten arhiv zanic, pri afio pa samo tisti
doticni file iz arhiva.

[alesb na monica alesb ]$ cdr_backup
CD-R backup-scripts 1.2 (c) Ales Bardorfer, alesb na robo.fe.uni-lj.si

Usage: cdr_backup volume [options]
        -full    full backup  (default when no options specified)
        -diff    differential backup (all files since last full backup)
        -inc     incremental backup (all files since all previous
backups)

[alesb na monica alesb ]$ cdr_backup all -full

Rok Papez wrote:
> Kako se potem naredi restore, ce je /dev/hda4 popolnoma zbrisan.

S cdr_restore skripto, ki razsekane arhive spet "zlepi" in dekompresira

[alesb na monica alesb ]$ cdr_restore
CD-R restore utility 1.0 (c) Ales Bardorfer, alesb na robo.fe.uni-lj.si
Usage: cdr_restore "spec" archive target_dir

      spec        Specification of files being restored.
                  e.g.: "*"       for whole archive (all files & dirs);
                        "home/*"  for all files & dirs below home
directory;
                        "home/.*" for all files & dirs beginig with dot
(.)
                                  below home directory.
                  To prevent shell expansion USE QUOTES!
      archive     Afio compressed archive file (.afioz), that data is
                  being restored from. If archive is spread across
multiple
                  volumes, give the first file (*.001.afioz).
      target_dir  Target directory, that files are being restored to.

[alesb na monica alesb ]$ cdr_restore "*" /mnt/cdrom/nekaj /

Dodatne informacije o seznamu Starilist