[ LUGOS ] Backup!

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Sre Maj 31 10:11:43 CEST 2000

Howdy!

Nekaj mojih opazanj okoli backupov. Izkusnje nabiram kakne 4 leta, nabiram
pa jih na multi platformah (Linux/Intel, Linux/Alpha, DigitalUNIX (4.0,
3.2) na Alphah, HP-UX (9 in 10), Windoze, ...) in na razlicnih tracnih
enotah (DAT brez/z strojno kompresijo, DLT). Gredo pa nekako takole:

- uporabiti je potrebno cim manj fancy software. Za backup sam ni
  tako pomembno, za restore pa je vitalnega pomena. Ce se uporablja kaksen
  fancy program za backup, potrebujes istega za restore. Kar lahko
  dostikrat pomeni ponovno instalacijo OS in backup softvera, da lahko
  potem restavriras vse ostalo.

  GNU tar je zelo ne-fancy softver, vsaj pri Linux variantah je vedno
  na 'rescue' disketah. Enkrat sem pa ze napisal, da ima opcije za
  full/inkrementalni backup, tako da zadovoljuje tudi te pogoje.

  Prav tako je potrebno temeljito premisliti, kako dostopati do 'remote'
  racunalnikov. NFS je tezaven zaradi pocasnejsega prenosa in potrebe po
  dodelitvi root dostopa. GNU tar omogoca tudi uporabo remote tracne
  enote. NFS kot tudi remote tar sta vprasljiva tudi zato, ker preko
  omrezja prenasamo nekriptirano vsebino celotnih FS (vkljucno s kaksnimi
  passwd datotekami). To resi ssh, ki pa sam po sebi kuri CPU za
  en-/dekripcijo. Pa se velikost blokov pokvari. Zato je potem potrebno
  uporabiti dd, tako da se tracni enoti posilja vecje bloke, kar popravi
  performance. Tukaj prav pride kaksen cache v obliki velikega diska,
  seveda pa mora biti dovolj velik za najvecji mozni arhiv.

- softverski kompresiji se je najbolje izogibati. Pri backupiranju kuri
  kar nekaj CPUja, pri restoru potrebujes se en zunanji program, ce pa
  pride do napake na traku, je celoten arhiv od tocke napake naprej
  neberljiv. Ce se uporablja HW kompresija, izgubis eno do dve datoteki
  v okolici napake na traku, ostali del arhiva pa je se vedno berljiv.

- Pripravno je imeti medij (trak) locen od enote (DLT, DAT). To je
  pripravno iz vec razlogov:
  - HW okvara enote sama po sebi ne pomeni izgube podatkov. Ce se
    enoto zamenja z enako/kompatibilno, so arhivi se vedno uporabni.
  - V primeru HW okvare enote po popravilu ni potrebno posebno ukvarjanje
    z restavracijo arhivov (kot je to pri kaksnem RAID polju diskov).
  - Imas lahko vec setov backupov (recimo tedenske full backupe za eno
    leto nazaj). Namen backupa namrec ni vedno samo zavarovanje v primeru
    HW napake na diskovju. V moji dosedanji praksi sem veckrat uporabil
    arhiv za popravljanje cloveskih napak (rm -rf * press). Vcasih
    prav pride tudi arhiv za precej nazaj, kdaj pa kdaj se ljudje
    ne spomnijo takoj, da so zbrisali datoteko po nepotrebnem.

To je mojih 5 stotinov. Upam, da Jernej tegale ne bo ozigosal za prevec
off-topic zadevo.

Peace!
  Mkx