[ LUGOS ] Vorbis vs. MP3

Rok Papez rok.papez na kiss.uni-lj.si
Pon Jun 19 09:36:27 CEST 2000

Zivjo!

Malce sem cez noc stestiral Alpha razlicico Vorbis
encoderja in ga primerjal z lame.
Cas: Vorbis rabi 4x do 5x vec casa kot Lame.
Velikost:
Vorbis je wav zapis skrcil na 10,2% originalne velikosti.
Lame je wav zapis skrcil na 9,1% originalne velikosti.

Afterthoughts:
- Kakor je trenutno stanje pelje lame vorbisa scat :-)
Vendar, ce se spomnim kako hitro je deloval l3enc,
eden prvih MP3 encoderjev potem ni panike. Tudi sicer
pravijo pri Xipophorusu, da je encoder pisan "4 reference,
not 4 speed".
Upam, da bo avtor lame-a dodal notri se podporo za
Vorbis encoder, to bi bil 'killer' :-).
- Zal je tudi v velikosti kar opazna razlika v prid z
lame narejenimi datotekami.
Upam, da bodo pri Xipophorusu se malce obdelali format
in poskrbeli da se mi bo tudi 'splacalo' preiti na Ogg
format.
- na moji K6-188 Ogg predvajalnik ogg123 pozre kar
59% procesorske moci, med tem, ko mpg123 'le' 17%.
Tukaj je potrebno se kar nekaj dela.
+ Vendar ima Vorbis tudi kar nekaj prednosti pred MP3:
libvorbis (encoder/decoder) je pod LGPL licenco.
Sam format Ogg/Vorbis je 'free' in ga ni moc patentirati
ali izsiljevati blazne licencnine kot sedaj to pocne
Fraunhofer (15.000 US$ na leto + 5$ na encoder je malce
predrago za marsikatero podjetje).
Lame je recimo dosegljiv samo v izvorni kodi zaradi
patentov in licencnin. Vsi pa vemo, da si lahko Fraunhofer
cez noc premisli in zahteva ukinitev Lame-a oz. izplacilo
blaznih vsot (Na misel mi pride GIF oz. LZW kompresija
fiasko).

Enkodiral sem 17 wav datotek poripanih s CDja
Koncne velikosti datotek:
80740   ogg
71818   mp3
791391  wav

MP3: LAME-3.70 mpg123-0.59r-4
MP3: lame -S -b 128 $FILE $OUT_FILE.mp3
Ogg: Vorbize-0.2 (Xiphophorus libVorbis I 20000508), ogg123-0.1
Ogg: /opt/ogg/bin/vorbize -q -w $OUT_FILE.ogg $FILE

--
best regards,
Rok Papez.

Dodatne informacije o seznamu Starilist