[ LUGOS ] Paradajz in paprika onLine = eTrgovna

Rok Krulec Rok na fpp.edu
Tor Jun 6 12:59:09 CEST 2000

Pozdrav,

odlocil sem se, da bom prodajal paradajz in papriko onLine.
Moje znanje oz. obvescenost o eProdaji pa je seveda na ravni kmeta, ki
prideluje zelenjavo.

Navedel bom par trditev, vmes pa bodo vprasanja. Lepo bi prosil koga ki se
spozna, ce jih lahko malo pokomentira.

Web server ima nasa kmetija postavljen in deluje. Ce se gremo eTrgovino
potem je lepo da se Web server nauci govoriti kodirano.
-- Za to potrebujem Apache z mod_ssl in OpenSSL. Ali imam prav ?

Da se bo moj Web server lahko kodirano pogovarjal z obiskovalci, si moram
priskrbet nekje nek Authority, ki mi bo izdal kljuc in bo garantiral mojim
obiskovalcem, da se pogovarjajo z mano kodirano.
-- Cul sem za Verisign. Ali so oni edini ? Kje dobim spisek, ce jih je
-- vec? Koliko denarja hocejo imet za to ? Katerega priporocate ?

OpenSSL je kup enih funkcij, za katere nimam interesa da bi se jih ucil in
odkrival Ameriko. Pomoje ima Apache v mod_ssl ze vse potrebno, da lahko
preskocim ucenje kako laufa SSL e.t.c.
-- Kaj je potrebno narediti, da se ena stran pokaze preko HTTPS ?
-- Samo kaksna direktiva Apacheu ? Ko imam Apache + modssl + OpenSSL ze
-- instaliran.

OK, za varno povezavo je poskrbljeno, noben ne more izvedet ali moje
stranke kupujejo papriko al paradajz in koliko. Ker sem seveda napreden
kmet, bi pa rad za nakup paradajza sprejemal tudi kreditne kartice. S tem
mislim VSE kreditne kartice (Visa, EC/MC, American Express, Diners...)

Zadnjic se mi je zgodilo naprimer, da sem hotu svoji dekli kupit roze
preko EON-a in glej ga zlomka, VISE ne jemljejo, kaz pa kot razgledan kmet
uporabljam VISO, ki ima v svetu dosti vecji delez kot naprimer Activa ali
pa EC. ...in sem odsel z dolgim nosom...hocem jim dat denar, oni ga pa
nocejo...

Nekoc, v Skofji Loki sem poslusal seminar ki ga je imel nek EON stric in
me je na vsak nacin hotel prepricati, da onLine trgovanje preko kreditnih
kartic lahko urihta pri nas samo EON. In da to stane bajne miljone mark.
-- Ali je to res ??? Kaj rabim, da lahko jaz postanem EON ?

Kaj pa ce bi si merchant account odprl v tujini ?
-- Ali ima kdo izkusnje ?

Ali pa se lepse, merchant account bi si odprl v off-shore friendly drzavi
kjer bi naredil Kmetija Inc., ki nebi sploh imela veze z Kmetija d.o.o.
-- Ali ima kdo izkusnje ? Nekaj ponudnikov tega ze obstaja, vendar hocejo
-- skoraj tako veliko provizijo kot gospa Slovenija s svojimi davki.

Recimo, da sem sedaj prisel do merchant accounta, kaj pa zdaj ?
Nekateri ponujajo neke PERL skripte in neke API-je za vsa ziva cuda.
-- Kaj bom res moral spet vse sam naredit ?
-- Ali so ti API-ji nasplosno uporabni, tako da lahko samo pisem skripte
--- za manipuliranje z mojim merchant accountom ?

Ali sem v zgornjih trditvah sploh kaj zadel ?

Ne pricakujem odgovora na vsa vprasanja, ce pa se kdo spozna na vsak
kaksen segment, bi pa lepo prosil za kaksen komentar.

Rok Krulec

Portoroz, 06.06.2000 @ 09:32

Dodatne informacije o seznamu Starilist