[ LUGOS ] partition table

Rok Papez rok.papez na kiss.uni-lj.si
Ned Jul 30 11:31:50 CEST 2000

Zivjo!

On Sun, 30 Jul 2000, natalia wrote:

> Hotela sem videti kako zgleda Mandrake. Sem instalirala verzijo 7.1 in
> se "opekla".
> Poskusila sem z expert-mode ker nisem hotela da se mandrake odloci
> namesto mene in poglejte mojo novo partition table:

jajks.. jaz se vedno bojim programov, ki mislijo da vedo bolje od mene
kaj je zelim.

> Partition 1 does not end on cylinder boundary:
> Partition 4 does not end on cylinder boundary:

To naj te ne skrbi. Pri novih diskih se to pogosto dogaja.
Pravilo za razparticioniranje je sledece:
Najprej naredis WinDOS particije naredis z windows fdiskom
(Baje windows pri izdelavi datotecnega sistema zaokrozi
velikost particije NAVZGOR!) in namestis windowse.
Potem namestis Linux in ce ni ravno ne vem kaksen streznik
ali zelo ekstremno profesionalna delovna postaja vse zmeces
na eno particijo.
Potem namestis se linux in to je to.

> /dev/hda5          6605      6621     16033+  83  Linux
> /dev/hda6          6621      7821   1228941   83  Linux
> /dev/hda7          7821     11822   4096543+  83  Linux
> /dev/hda8         11822     15822   4096543+  83  Linux
> /dev/hda9         15822     16285    473886   82  Linux swap

Nepotrebno drobljenje prostora na disku.

> </mnt/win> kot mount za /dev/hda2 kjer imam podatke, nisem spreminjala
> velikosti particij.

Spreminjanje vleikosti particije je vedno tvegana operacija. Nikoli
ne caraj brez backupa. :-)

> automaticno mountat tudi hda1 (win) in hda3 kjer imam swap za win. Sicer
> pa brez problema mountam vse particije, tudi win.

/etc/fstab
vsebuje seznam particij/imenikov in kdaj se priklopijo.
[linux]# cat /etc/fstab
/dev/hda1               /mnt/dos                vfat    noauto,users    0 0
Kot vidis v mojem primeru, dodas v 4. stolpec besedo noauto in
partciija se ne bo automagicno priklopila ob zagonu.

> Mislila sem da bi popravila samo koncno stevilo cilindrov in na vsaki
> particiji zmansala za eno enoto, glede na to kar pravi fdisk
> -->Partition 1 does not end on cylinder boundary.

Kot sem ze omenil, poravnava z cilindri ni nujno potrebna in naj
te ne moti.

> drugic. Tako ali tako sem se ze pripravila da ponovno instaliram vse
> znova.

Svetujem ponovno namestitev. Mimogrede... priporocam uporabo
fdisk programa. Res je, da je grd, ampak postane prav lep, ko
ugotovis da dela natancno tako kakor mu velis in nic drugace.

--
best regards,
Rok Papez.

Dodatne informacije o seznamu Starilist