[ LUGOS ] Raid

Danilo Godec danci na kibla.org
Sob Jul 15 05:12:37 CEST 2000

On Fri, 14 Jul 2000, Davor Guttierrez wrote:

> Zanima me nekaj v zvezi z raidom pa se mi zdi da kljub branju how tojev
> nimam razsciscenih vseh pojmov. Hocem namrec narediti raid1 polja.
>
> Sedaj me zanima kaksen naj bi bil /etc/raidtab in raid.conf, pa se to kam
> shranim raid.conf ce je potreben.

Torej, v 'official' HOW-TOju so stvari odlicno opisano. Najdes ga na
http://ostenfeld.dtu.dk/~jakob/Software-RAID.HOWTO/ .

Sicer pa:

 - jedro 2.2.16

- najnovejsi IDE patch (koristno, ce uporabljas IDE; se posebej UDMA66)
   ftp://ftp.kernel.org/pub/linux/kernel/people/hedrick/ide-2.2.16.2000...

 - 'new-style' RAID patch
    http://people.redhat.com/mingo/raid-patches/

 - raid 1 balancing patch za vecjo hitrost (izmenicno branje iz enega in
   drugega diska)
    http://www.iki.fi/miku/raid1/

 - dovolj novi raidtools (omogocajo pretvorbo obstojece particije s
   podatki v raid brez izgube podatkov ali backup/restore procedure)
    http://people.redhat.com/mingo/raid-patches/

V jedru pri 'block devices' vkljucis (raje ne kot modul, je enostavneje):
	- Multiple devices driver support
	- Autodetect RAID partitions
	- RAID-1 (mirroring) mode (lahko tudi druge)

Ko prevedes in zazenes novo jedro, lahko naredis /dev/md0. Zato rabis
/etc/raidtab, ki izgleda priblizno takole:

raiddev /dev/md0
        raid-level              1
        nr-raid-disks           2
        nr-spare-disks          0
        persistent-superblock   1
        chunk-size              16

        device                  /dev/hdc1
        raid-disk               0
        device                  /dev/hdb1
        failed-disk             1

Ta failed-disk pomeni, da se te particije ne dotika in se tako ohrani
vsebina. Sedaj pozenes 'mkraid /dev/md0' in ce je vse OK bos lahko
/dev/md0 takoj uporabljal, jo 'mke2fs'-jal in nato mountal. Nato moras
podatke prekopirati iz /dev/hdb1 na /dev/md0 (/dev/md0 bo delal v t.i.
'degraded mode', saj je en disk oz. particija 'failed').

Ko so podatki prekopirani ( in ko si ti preprican, da je to res... :)
lahko particijo /dev/hdb1 unmountas ter jo vkljucis v raid z ukazom
'raidhotadd /dev/md0 /dev/hdb1'. S tem se bo takoj zacela sinhronizacija
/dev/md0 (potek lahko pogledas s 'cat /proc/mdstat') in ko bo koncana,
bodo podatki na obeh particijah in to je to...

Seveda moras popraviti se /etc/fstab, da bo namesto /dev/hdb1 sedaj
/dev/md0 ...

   D.

Dodatne informacije o seznamu Starilist