[ LUGOS ] vec instanc programa

Jure Koren jure na gimp.thz.net
Tor Jan 25 09:54:03 CET 2000

On Tue, Jan 25, 2000 at 09:20:20AM +0100, kesl wrote:

> Hi,
>
> kolege v sluzbi (NT svet) zanima...
>

> ne vem kako bi vprasal pa vseeno. Bom takole: recimo da imam sajt
> test.com, ki je kar obremenjen (veliko userjev). Na NTjih lahko kodo
> porines v kak DLL, kar pomeni, da tudi ce bo 100 userjev klicalo te
> rutine v DLLu, le ta nalozen samo 1x.
>
> Zanima me, ce ima tudi Linux/Apache kaj takega, ali pa se tam za
> vsakega userja nalozi isti kos kode pa ceprav je vedno enak? A
> obstajajo kaki mehanizmi, da sistem samo 1x naloada "kos kode", tega pa
> potem uporabljajo vsi obiskovalci sajta?

> [...]

Vem, kaj ga tare. V ta namen je v gnu libc ze vsaj 6 let (po mojem pa se
vec) implemetiran mehanizem za shared objects (tisti .so fajli v /lib in
/usr/lib in /usr/local/lib) Tako tudi apache uporablja module kot shared
objects (vsak module ima, kot lahko opazimo, koncnico .so).

<09:48:35>[jure na idiot]:~$ free
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:        128212     106620      21592      26744      24328      52344
-/+ buffers/cache:      29948      98264
Swap:        24092       2888      21204

Tako to zgleda v praksi. Vse, kar je nalozeno v shared  memory, je nalozeno
samo enkrat, uporabljano pa N-krat.

Torej: odgovor je ja. Linux o omogoca in se tudi na veliko uporablja. Na
najvecjih internet streznikih, kjer tece linux, je racunalnik ponavadi za
svojo nalogo usmiljenja vreden.

				Jure

Dodatne informacije o seznamu Starilist