[ LUGOS ] RAID-1 again

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Čet Sep 23 09:29:05 CEST 1999

> V glavnem gre za to, da ni nujno da so diski določenega proizvajalca in
> modela dobri ali zanič, ampak je odvisno že od serije mogoče celo od
> dnevnega razpoloženja tipa, ki ga je za tekočim trakom naštancal.

To je res, kar pravis. Da ne mores reci, da so diski dolocenega proizvajalca
na splosno slabsi, kot drugi. Sploh pa, ker si doloceni proizvajalci delijo
mehaniko in kupujejo MR glave pri istem dobavitelju...

Hotel sem reci, da je material v diskih tako obremenjen, da lahko pomeni
dolocena napaka v materialu odpoved diska, pa ne mores nic cez to. SMART sicer
poskusa nekaj v naprej napovedati, gre predvsem zato, da preden disk dokoncno
odpove, obicajno so tezave z njim (recimo dosti retryjev pri readu) in to
nakazuje, da bo disk odpovedal.

In ker gredo hitrosti diskov v nebo (10k RPM, napoved 12k RPM v siroki
uporabi), je moznost odpovedi diska zelo velika. Nek izkusen sistemec mi je
pripovedoval, da po njegovem diski odpovedujejo dosti bolj "bliskovito", kot
so nekdaj tisti 130MB diski. Odpove, pa konec, brez nekega vidnega vzroka
(elektrika, obremenjenost). Drugi spet pravijo, da so diski postali obcutljivi
na termalno obremenjenost (t.j. odpoveduje, cim se malo pregreje izven
specifikacij) ali tresljaje. Tisti izkusen sistemec je recimo rekel, da je nek
120MB disk zacel dobivati slabe sektorje, read write errorje, potem pa so
guruji rekli, aha, tole bo pa verjetno slo po gobe, pa so v dveh treh dnevih
(tudi v tednu dni) staknili nov disk, pa zamenjali, ter dokopirali podatke iz
backupa iz napol defektnega diska. To sedaj sploh ni scenarij! Read/write
error, puf in diska ni vec.

Ker so pa po drugi strani diski postali relativno poceni (primerjaj samo
ceno/MB), potem je zelo ugodno, da organiziras diske v neke RAID sheme, ki ti
preprecujejo, da ti diski nekaj "brezveze" padajo in sistemi ne delajo.

Opozoril bi, da sicer lahko z backupa potegnes dol varnostno kopijo podatkov,
vendar... Jaz vem za serverje, kjer je problem, ce so ze 4 ure v izpadu. Ni
casa, da bi restavriral podatke cel dan. Tam je mirror najboljsa varianta.
Samo pomisli, koliko casa vleces podatke iz traku za 18GB disk!

Moja praksa je, da imajo serverji (SUN solaris) mirroran sistemski disk in
pomembnejse podatkovne diske. Na Linuxu se tega nisem pocel. Bom pa, kot kaze,
moral. Lepo, ce kdo pride z kaksnim receptom za sistemske diske na dan.

=b

begin:vcard
n:Benko;mag. Boris
tel;cell:+386 41 337 180
tel;home:+386 69 37 499
tel;work:+386 69 14 632
x-mozilla-html:FALSE
org:Telekom Slovenije, d.d.;PE Murska Sobota
adr:;;Bakovska ulica 27;Murska Sobota;;9000;Slovenija
version:2.1
email;internet:Boris.Benko na ms.telekom.si
title:software development
fn:mag. Boris Benko
end:vcard

Dodatne informacije o seznamu Starilist