[ LUGOS ] IDE ali disk probem ??

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Tor Okt 19 20:56:17 CEST 1999

D> Kje vidim koliksna je hitrost PCI vodila,
> ali sploh to vpliva da se masina sesuje,
> ali okvara diska lahko sesuje brez kakrsnega izpisa napake.

Masina se lahko ustavi (zmrzne) brez kaksnega panica ali kaj takega. To
se dogaja recimo takrat, ko ima se chipset kaksne napake in zmrzuje
masina tako, da se na busu (PCI) podre protokol in procesnor ne more nic
vec, vecina ostalih enot pa tudi ne. Jaz sem se srecal s tem problemom
dvakrat, enkrat je bil chipset defekten, drugic pa je bila neka
Diamondova PCI kartica v TRITON I chipsetu in je bilo znano, da zaradi
buga v chipsetu se to je dogajalo. Ob zamenjavi graficne kartice ni bilo
vec zmrzovanja.

Ce bi pa bilo mozno, da kernel kaj napak dela z PCIjem in da vse skupaj
zmrzne (t.j. Linux je kriv, ne hardver), pa ne bi vedel.

Ce sem prav razumel, si disk lahko normalno uporabljal v drugi masini.
Torej disk ne bi smel biti kriv, ceprav se lahko vedno zgodi, da je kaj
narobe z firmverom diska in ... Samo potem po moje racunalnik ne bi
zmrzoval, prej bi javilo read/write error.

Da je kabel kriv, je prav tako malo verjetno. Ce imas se kaksen kabel,
ga poskusi zamenjati in se enkrat poizkusi. Malo verjetno je kabel,
ampak ce imas rezervnega, te to zelo malo stane (da izlocis moznost)...

Mogoce se disk in kontroler nista v redu razumela (disk ne javlja v redu
parametrov ali pa ga kontroler kaj lomi). Poskusi z drugim diskom,
drugega tipa. To te se vedno malo stane.

Preden bos zamenjeval procesor in maticno plosco, je lahko problem se v
napajanju. Lahko, da ne daje v redu napetosti in pride do majhnih padcev
napetosti in to ravno toliko, da procesor in masina obvisita nekje vmes.
Ce imas moznost, razmeci dve skatli, ter prespoji napajanje iz ene
skatle v drugo in poskusi znova.

Potem poskusi (to se slisi hereticno) instalirati windowse NT na to
masino. Ce windowsev NT nimas, potem pac to opusti in zacni zamenjevati
maticno plosco... Ce pa imas, pa poizkusi, da izlocis moznost, da ga
Linux kaj lomi. To te se vedno malo stane...

Potem ne preostane drugo, kot da zamenjas maticno plosco, po moznosti z
drugim tipom ali vsaj bodi pozoren na revizijo maticne plosce. Naj bo
visja.

Procesor verjetno ni kriv, tako da... Ampak ce po menjavi maticne ne bo
pomagalo, probaj zamenjati se CPU.

Potem pa si itak zamenjal vse.

Mogoce se, ce je slucajno Linux kriv... Preveri na Inetu, ce je problem
z chipsetom ali maticno plosco, ki jo imas ti in linux kernelom. To
naredi kot prvo, preden vzames izvijac v roke.

=b

mag. Boris Benko                      | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676