[ LUGOS ] instalacija

Polz of the SBT polz na writeme.com
Tor Okt 12 21:05:53 CEST 1999

Kolikor vem, RH 6.0 se ne podpira NVidiinih cipov.

> 1. Zelim uporabljati resolucijo 1024x768. Instaliral sem RedHat 6 verzijo.
> Graficna kartica je Viper 770. Ko se nalozi sistem imam resolucijo 640x480.
Kot root pozeni XF86Setup in izberi pravo kartico in resolucije,
ki jih nameravas uporabljati.

> 2. Linux Swap particijo imam 100 Mb, Linux native pa 1Gb. Pri instalaciji je
> bilo to premalo za Workstation. Zakaj?
Poglej, aktere programe ti zadeva instalira.
Pri Linuxu je tako, da so poleg osnovnega sistema
prilozeni se mnogi programi. To je tako, kot da bi poleg
windows dobil se photoshop, word, kako bazo podatkov...

Ker je izbira posameznih programov za zacetnika
pogosto prezahtevna, imajo distribucije najveckrat
nekaj moznih izbir, ki pa so lahko vecje, kot bi
pricakoval.
> 3. Kje se dobijo gonilniki za novi hardware?
Za graficno krtico
pri NVidii ali Redhatu, lahko pa poskusis tudi
pri SuSe. Lahko si ogledas se www.xfree86.org

Pri Linuxu zadeve izgledajo takole:
Ves HW, ki je res poseben, je podprt v kernelu.
Ce je proizvajalec pameten in prijazen, da ven podatke
o svoji napravi, ali pa celo sam napise driverje in izda izvorno kodo.
Tako lahko kdor hoce popravi napake, ki jih odkrije v driverju
in sistem je zato stabilnejsi.

Ce je proizvajalec zelo majhen, driverji nestabilni ali cudni, se
lahko kdo od vodilnih razvijalcev odloci, da driver ne bo prisel
v uradi Linux kernel. Za take driverje potem skrbijo tisti, ki
jih uporabljajo in tisti, ki so jih napisali.

Ce pa je proizvajalec kratkoviden, cuden, nerazumevajoc, lahko
izda driver za svojo napravo v obliki binarnega modula, ki
deluje le pod 1 verzijo kernela, pa se tam pogosto ne najbolje.
To so storili pri Creative Labs in zato, ker so driverji
zaprti, jim ni zaupati, prav tako ne moremo zaupati
stabilnosti sistema, ki jih uporablja. Je pa to se vedno boje, kot
da driverjev sploh ne bi bilo.

kar se tice graficnih kartic, jih mora podpirati X server.
X server je program, ki omogoca graficno delo (nekaj takega,
kot so bili Win 3.1, le da delajo prek mreze, pospeseno, imajo
moznost vstavljanja modulov za 3D delo in NE SKRBIJO ZA
IZGLED IN OBNASANJE PROGRAMOV.). To pomeni, da moras vedeti, katero
kartico imas, kateri cip je na kartici in kateri X server je
 najprimernejsi zate.

Upam, da bo tale odgovor zadovoljiv.

Dodatne informacije o seznamu Starilist