[ LUGOS ] [Fwd: particije]

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Pet Okt 22 13:13:53 CEST 1999

Rekel bi samo to:

/ (root) particija je dobro, da je posebej, vecinoma se ne polni in ostaja
stabilna ves cas. Programi in podatki se instalirajo drugod. Obenem pa, ce je
premajhna, je najvec problemov ravno s tem, da to particijo nekam drugam
preselis, ceprav to ni nemogoce. Samo najvec dela, problemov in rizikov je.

Ce je disk majhen, mogoce ne rabis imeti / posebej, lahko je skupaj z /usr ali
/home, samo vedno ko bos kaj instaliral, pazi, koliko je diska in kaj bos
instaliral.

/home je dobro, da je posebej, tu so podatki, ce nimas kvote (ali bica) se hitro
zapolni, ponavadi pa z kaksnim "ciscenjem" hitro particijo izpraznis.

/var je *ZELO POMEMBNO*, da je posebej. Ce so majhni diski, potem jaz vedno dam:

/ (root)
swap
/var

posebej. Ce je se kaj diska, pa /home posebej.

Razlog je ta, da ce pride do kaksne napake, recimo da se napaka pojavi na
ethernetu zaradi slabega konekta ali kartice, potem se v loge konstantno pise,
particija se zapolni in... Ce se /var zapolni, se ni tak problem, ce se ti pa
root, pa ponavadi masina zacne crkovati... Po drugi strani, ce kdo posilja
kaksne velike maile, potem basejo /var ne pa kaj drugega...

Skratka, /var je zelo nepredvidljiva, zato je v vsakem primeru dobro, da je
posebej.

Pri 500 mega disku bi rekel:

100 mega /
16(32)(50) mega swap
50 mega /var
300 (ali vec glede na swap) /usr

s tem, da imas /home omejen na root (/) particijo.

Ker je /usr ja samo 300 mega, moras malo paziti, kaj bos instaliral.

Druga varianta je:

400 mega /
50 (ali manj) swap
50 (ali vec) /var

Predlagal bi ti drugo omenjeno varianto, ker diskovnega prostora ne parceliras
toliko in je izkoristek vecji (t.j. root particija je hkrati za root, /usr in
/home). Ko bos imel dosti podatkov, dokupi disk in /home preseli recimo drugam.
Podobno, ce bos imel dosti programov, dokupi disk, ter /usr preseli.

=b

begin:vcard
n:Benko;mag. Boris
tel;cell:+386 41 337 180
tel;home:+386 69 37 499
tel;work:+386 69 14 632
x-mozilla-html:FALSE
org:Telekom Slovenije, d.d.;PE Murska Sobota
adr:;;Bakovska ulica 27;Murska Sobota;;9000;Slovenija
version:2.1
email;internet:Boris.Benko na ms.telekom.si
title:software development
fn:mag. Boris Benko
end:vcard

Dodatne informacije o seznamu Starilist