[ LUGOS ] filesystem stuff

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Čet Nov 11 23:34:55 CET 1999

rok wrote:

> hi!
> cisto informativno me zanima, kako (ce bi se sploh lahko) linux deluje na
> drugih filesystemih (non ext2fs). v mislih imam kaj bolj stabilnega. res, da
> se mi gepl ze dolgo ni vsul (vcasih se mi je sesuval zaradi named-a.. neki
> mi je cache praznal pri killall5 pri shutdownu. sem uredil). zdej je pa
> problem, ce stroma zmanjka. ponavadi najde kake probleme v filesystemu in je
> precej annoying, da moram potrjevat neke cross-linked blablabla. (na fat-u
> se mi se ni zgodilo, da bi potem, ko zmanjka stroma, nasel bad sectorje da
> [...]

Hja, ves takole je...

Ceprav so razlike med file systemi (eni vztrajno trdijo, da je recimo
ufs zelo stabilen in zelo dober!), sta po moje dva razreda file
systemov, obicajni in taki transakcijski, kjer je ideja ta, da se
spremembe ne pisejo direktno v sektorje, ampak se belezijo v logih in
nato commitajo.

Z transkcijskimi se nisem delal (za Solaris so na voljo komercialni),
razen z ufs na Solarisu 7, ki je menda transakcijski (zal nisem cisto
preprican, ker mi je bila informacija dana samo bolj tako za sproti, pa
se nisem naknadno nic preprical).

Transakcijski imajo prakticno tri prednosti:

a) Pri crashu izgubis samo necommitane transakcije, file system je v
konsistentnem stanju, nekatere transakcije se rolajo nazaj
b) Checking file systema traja DOSTI manj casa, ker ne gre preverjat
strikturo file systema, ampak transakcije
c) Naceloma bi naj transakcijski hitreje delovali

Zal pa se tudi pri transakcijskih lahko zgodi, da del podatkov
*IZGUBIS*, resda se ti ne bi smeli pojavljati cross-linked opozorila,
ampak podatke lahko vseeno izgubis. Tako da... Proti izgubi elektrike te
varuje samo UPS in kontrolirani shutdown.

Namesto, da isces kaksen drug file system, nabavi kaksen UPS, niso vec
tako dragi.

Ce se ti pa masina usuva iz kaksnega drugega razloga, si rajsi odpravi
vzrok sesuvanja, kot pa da isces super file system. Takega, ki bi ti res
lahko ohranil *VEDNO* vsebino ob crashu, takega preprosto ni, ne na
Linuxu, ne tudi sicer... Razen, ce gres v take ekstreme, da imas RAID
kontroler, ki ima baterije in nekako zrihtas, da masina ne bo imela
cachea v RAMu. Potem res ne bi smel izgubiti niti bajta!!!

=b

mag. Boris Benko                      | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676