[ LUGOS ] Bad RAM ?

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Sre Maj 26 20:37:14 CEST 1999

Boštjan Müller wrote:

> Pozdrav!
>
> Na 486-ki, ki jo uporabljam sem se odlocil za manjsi upgrade rama, zato sem
> 8 mb nadgradil na 20 mb. Prejsnjih 8 palicic sem zamenjal s 4. novimi, 4 pa
> sem pustil notri. Se pravi sedaj imam 4x4 + 4x1 mb RAM-a. Pojavil pa se je
> slede problem - aplikacije mi iz meni neznanga razloga seg-fault-ajo :((
> Morda je za to kriv ram. Ali slucajno kdo ve kako naj preizkusim ram -
> obstaja za to morda kak program, ki bi mi ga overil. Ali pa je ram 100%
> razlog mojim tegobam in moram stare 4 palice vrzt ven (4x1).
>
> Za odgovore se vam vnaprej zahvaljujem!

Najverjetneje je res RAM kriv. V casih 486tk je veljalo za najbolj
zanesljivo, da si imel iste RAM module, istega proizvajalca, iste
velikosti. Ce ne istega proizvajalca, pa vsaj iste velikosti. Razlicni
RAM cipi so pri nekaterih memory kontrolerjih na motherboardih vcasih
crkovali, ceprav so sami za sebe delali dobro. Vcasih je bil problem, da
hitrost RAM modulov ni bila ista in je *VCASIH* pomagalo, da si povecal
WAIT cikle (celotna masina je bila malenkost pocasnejsa).

Jaz bi naredil takole:

1) Dal bi samo 4x4 RAM notri, to bi moralo delati.
2) Scistil bi kontakte na modulih (na vseh) in dal notri 20 mega.
3) Ce to ne bi delalo, bi skusal povecati wait state.
4) poskusil bi zamenjati pozicijo modulov. Ce to ne bi delalo, bi se
poslovil od 4x1 mega rama.
5) Ram je poceni, poskusil bi dobiti se 4x4 mega rama (ce plosca zmore,
oziroma kesira toliko rama)

=b

mag. Boris Benko                      | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676