[ LUGOS ] Povezava dveh omrežij preko ISDN

Matjaz Terpin matjaz.terpin na comcom.si
Pet Maj 21 13:06:08 CEST 1999

On Thu, 20 May 1999, Andrej Mršek wrote:

> Zdravo !
>
> Kako bi povezal dve omrežji preko PPP z ISDN modemi ?
> To pomeni: Imam eno omrežje na eni lokaciji in kakih 5-6 računalnikov s
> fiksnimi IP naslovi, ki so dovoljeni za omrežja intranet, torej kja
> takega kot
> 192.168.1.1 -192.168.1.5 in na drugi lokaciji prav tako nekaj
> računalnikov
> z naslovi od recimo 192.168.1.6 - 192.168.1.10. Na vsaki strani bi bil
> en
> računalnik, ki bi skrbel za vzpostavitev povezave po potrebi (demand
> dailing).

Če prav razumem:
  * internet te ne zanima
  * računalniki na mreži se morajo videti med sabo

Dobil si namreč že nekaj odgovorov, ki vsaj meni niso všeč.
Predlagam torej:
  * daj mrežam različne subnet-e. Recimo 192.168.0.x in 192.168.1.x.
    V nasprotnem primeru boš imel težave z routingom.
  * priporočam ti uporabo ISDN kartic in ne
    eksternih ISDN modemov, ker boš imel pri konfoguraciji kartic
    dosti več svobode.
  * instaliraj isdn4linux. http://www.isdn4linux.de
  * naštudiraj isdn4linux. Jackova navodila so dober začetek - potem
    pa boš moral malo prekonfigurirati isdn interface, da bodo tudi
    sprejemali klice.
  * diald-ja ne rabiš.
  * ip maškarade za povezavo dveh lastnih mrež tudi ne rabiš.
  * brez težav boš pozneje uredil še dostop do interneta vsaki mreži
    posebej - po drugem kanalu ISDN-a - seveda preko iste kartice. Tu
    pa boš že rabil ip maškarado.

Druga varianta: (vsi komentarji bodo šli direktno v vsem znani /dev/null :)
  * kupi dva ISDN routerja. Zyxel-i so tam okoli 85k.
    Če nameravaš imeti namenskega linux-pc-ja samo za povezavo, razmisli
    tudi o tej (na pamet) 30cm x 20cm x 8cm varianti.
    Lahko imaš na eni strani router, na drugi pa linux.

LP!

   Matjaž

 Matjaz Terpin
 COMCOM d.o.o.,  Vojkova 4,  5280 Idrija,  Slovenija
 ++386 (0)65 172 020

 matjaz.terpin na comcom.si