[ LUGOS ] test mrezne povezave

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Sre Maj 5 08:21:24 CEST 1999

Howdy!

On Wed, 5 May 1999, Bostjan Vlaovic wrote:

> Od kar je Simon rekel da ni zadovoljen s hitrostjo povezave svoje
> Win-Linux kombinacije mi ta zadeva ne da mira. Vzel sem si malo casa
> in se lotil raziskave.

Zelo lepo napravljena statistika.

> Racunalnika: Ferdo= Pentium 133 + eth0=tulip (DECchip21040) (Comprex PCI)
> 	     Oscar= 486/100 + eth0=Comprex EN2000 (ISA)

Komentar glede NE2000 kartice: te so (glede na komentar D. Beckerja na
http://cesdis.gsfc.nasa.gov/linux/drivers/ne2k-pci.html (sekcija
Background) in po lastnih izkusnjah bolj tako. V bistvu so precej neumne
in dosti dela prepustijo CPUju. Zaradi tega najbrz se kaksno stvar vec
prenasajo preko ISA vodila, obicajno pa tudi ne omogocajo DMA prenosov.
Taksni prenosi pa so pomembni za zmanjsanje CPU overheada pri prenasanju
podatkov.

Moje osebne izkusnje s tako kartico: (samo kvalitativne, se nisem
poglabljal v merjenje)
konfiguracija: 1x linux AMD-K6/2 350MHz, PCI Trendnet 100TX (Tulip)
               1x linux 386 40MHz, ISA Compex NE2000
       oziroma 1x linux 386 40MHz, ISA 3c509b

V 386-tki sem menjal mrezno kartico. ISA bus je bil vedno na 8MHz. Prenos
sem meril le s FTPjem (prenos 5M dolge datoteke) in je bila hitrost
prenosa z uporabo 3c509 priblizno 1MBps (ftp zaokrozi na MB), z uporabo
NE2000 pa priblizno 750kBps. Racunalnika sta povezana z BNC mrezo.

> ==========================================================================
> Nauk: Ne kupovati nicesar drugega, kot najboljsih ethernet kartic, saj je
> drugace 10Mb/s samo napis na skatli.
> ==========================================================================

Se strinjam. Ampak kaj ko je dandanasnji dobre ISA kartice tako tezko
dobiti.

> Vse sem nastavil na "hitreje". Za nas je predvsem zanimiva hitrost
> vodila. Nastavil sem jo na 1/3 -> 100/3=33.3MHz (priporocena hitrost za
> ISO vodilo bi naj bila 8MHz - po Ethernet FAQ. In pri tem naj bi zmogel
> 40MB/s. Ocitno ne zmore!??? Naj mi prosim nekdo tole razlozi. Kako je s
> temi hitrostmi na vodilu. Nekoc sem to ze vedel, pa sem pozabil. Tega se
> mi pa ne da iskati :-).

Hmmm ... preprosta aritmetika da takole: 8MHz*2Bps(16-bitno
vodilo)=16MB/s. In nic vec. Torej ISA vodilo ima pri svoji specificirani
hitrosti bandwidth 16Mbytov na sekundo. Kar je naceloma vec kot dovolj za
eno 10Mbit/s kartico. Ampak: te hitrosti veljajo za 'burst' prenos, ki je
mogoc le z uporabo DMA prenosov, pa se ti lahko trajajo le nekaj ISA
ciklov (potem se morajo zakljuciti, mislim da zaradi osvezevanja RAMa ali
nekaj takega). Ce kartica ne uporablja DMA prenosov (mislim, da jih 3c509
uporablja, NE2000 pa ne), potem je za vsak word (2 byta) potrebno izvajati
nemogoce kolobocije okoli dostopa do vodila, CPU handling in podobno, in
je izkoristek ISA vodila precej manjsi.

> ------------
> Oscar->Ferdo:
> ------------
>
> Ne gre! Oscar javi: eth0: bogus packet: status=0x80 nxpg=0x71 size=1518

Zato, ker si prekoracil specificirano hitrost vodila za vec kot 3x. ISA
kartica pac ni 'sfolgala'. Svoje case sem spreminjal hitrost vodila na
svoji 386-tki. Najvec, kar sem lahko nastavil, je bilo CLK/3, kar da
13.33MHz. Ze pri tej frekvenci mi je kartica s serijskimi porti
(UART16450) trokirala. VGA, IDE in modem (UART 16550) so delovali vredu.
Hitrost dela z VGA kartico (v DMA nacinu) se je povecala za priblizno
6,7%.

Peace!
  Mkx