[ LUGOS ] Re: najlon stumfi, snjura in pivo

Joze Kovacic joze na hamradio.si
Pon Mar 29 21:41:55 CEST 1999

 Ne ves kaj govoris, za tisto kar bi dal za tako omrezje, bi lahko
telefoniral do smrti pa so potem en cas...tudi po telekomovih cenah ;)

> [...]
> do leta 2000 izkljucno Telekom. Ne me lincat, ampak mislim, da to velja tudi
> za
> "lokalne mreze na domacem dvoriscu". Po letu 2000 pa je ravnotako lahko
> delati
> omrezje na javnem sektorju, le s privolenjem lokalne samouprave (ce je
> zemlja
> obcinska) oz. republiskega inspektorijata za okolje in prostor, ce je zemlja
> drzavna.
> Tako da bo po Y2k Telekom brez monopola nad telekomunikacijami in takrat
> se da tudi kaka podobna mreza realizirati. Posledica komunizma.

 Huh, to zadnje ne vem ;)...nekako 'pozabljate', da tako omrezje deluje
na radijskih frekvencah, ki so v 'lasti' drzave, in jih dodeljuje od
drzave pooblascena sluzba v sklopu ministrstva za promet in zveze in ne
telekom....po drugih drzavah pa posta in podobno...

 Torej tudi po telekomovem (ali njega monopola) pogrebu, brezzicna omrezja
ne bodo free_for_all, vsaj kako vecje ne, in Lugosovo bi to pac bilo.

 Poleg tega je tu se taka zadeva kot so sosednje drzave in mednarodna
zdruzenja, ki skrbijo za delitev frekvenc in za predpisovanje pogojev,
pod katerimi lahko kaka pravna ali fizicna oseba dobi dovoljenje za take
in podobne podvige..

V delu spektra, ki je 'dodeljen' brezzicnim karticam, ki se ze nekaj casa
prodajajo, pa si verjetno res nebi mogli privosciti moci oddajnikov nekaj
ali celo nekaj deset watow..vsaj brez tveganja, da te kak sosed napade z
gasilsko sekirico ne :)...ko mu uspesno poradiras njegovo drago moderno
mrezo, ki dela pac z miliwatki...

 Sicer je to podrocje, ki se sele dobro razvija in je se dosti moznosti
piratenja in ostalih folklornih pridobitev, vendar na taki podlagi eno
resno drustvo ponavadi ne planira..naj to ostane ekskurz nekaterih slabo
in 'napol' obvescenih clanov.

 Je pa zelo zanimiv del debate o modemih in softweru v Linuxu, ki bi bili
zmozni to delat, saj se zdalec ne zadosca samo prenesti softver z
dratov na radijsko mrezo, kakor se dela po svetu...
 Ce samo omenim efekt skrite postaje (kdor se je ukvarjal s tem ze ve,
ostali pa mi verjemite da je to probelm z veliko P za takle dratnat
program)
 In potem se na radiu zgodi da kak paket 'ispari', izgine..na dratih zelo
redko ali nikoli, in softweru se zmesa, saj za take zadeve 'se ni
slisal'..programi za delo z radiom naj bi resevali samo nekaj podobnih in
nekaj cisto drugacnih problemov kot tisti za zicne mreze...
 Torej tudi brez dejanske gradnje radijske mreze po SI ostane dosti
moznosti za delo, koristno delo...sicer odpade 'glamour', ampak samo
tisti kratkotrajni :)

lp
jk

    Expirience is something you don't get until just after you need it!