[ LUGOS ] Kaj si nekateri mislijo o Linuxu...

KarloDrago Novak KarloDrago.Novak na gov.si
Pet Mar 5 10:32:13 CET 1999

   Poskus analize M$ v.s.v Linux, kot iziv na clanek Teda Lewisa

   BB-ju se zahvaljujem za povzetek clanka Teda Lewisa iz revije
   Computer. Menim, da nekako tako bi morali vsakdo povzemat tuje clanke
   ali citate. Ni namrec dovolj, da se jih samo kopira.

   Za sebe trdim, da nikakor nisem nek veliki poznavalec Linuxa in
   ostalih OS. Ampak na podlagi svojih izkusenj in na podlagi vsaj
   obrobnega vedenja o racunalnistvu in ostalih zadevah, se pa upam
   trditi, da avtor clanka ni najbolj zagrizen Linuxas. Zagrizen Linuxas
   ni realist, ni analitik in tudi ni sintetik, temvec je vernik. Jaz
   nisem vernik Linuxa, verujem pa v njegov uspeh.

   Menim, da avtor ni zajel celovito tega podrocja racunalnistva.
   Primerjal je samo posamezne programe in njihovo usodo, ni pa
   primerjal programja v povezavi z OS. Primerjavo je vrsil nekako tako,
   kot, ce bi primerjal usodo na podrocju SO pri samo eni vrsti kartic,
   enostavno ni videl celote. Ne smemo pozabiti, da se je usoda PC-jev
   zacela spreminjati tudi z zacetkom ZX80 in njegovih potomcev tako, da
   je IBM objavil odprti sistem SO - neke vrste GNU za strojno opremo,
   za kar mu je bilo pozneje se kako zal. Ali duh je usel iz steklenice.
   Z razvojem racunalnistva, so elementi postajali vse manjsi, a skatle
   vse vecje. Prodajati se je zacel le volumen in tudi za direktorja je
   zelo pomembno, da ima veliko skatlo v svoji firmi zato, da ima kaj
   pokazat svojim gostom... Na tem podrocju pa ima IBM veliko izkusenj.
   Verjetno pa bojevnik ni vrgel puske v koruzo zaradi izgubljene bitke
   (OS/2), ampak je sedaj prevzel Linuxa. Pri njem nima kaj izgubiti.
   Janicar pa je velikokrat boljsi vojak kot domacin... Pred IBM-mom, se
   je odlocil tudi Compaq, da namesca na svoje stroje Linuxa.

   Avtor je zanemaril tudi dejstvo, da je M$ tudi v sporu z oblastjo. Ni
   namen oblasti, da unici kuro, ki nese zlata jajca. Ampak, ce ta kura
   se zacne vesti kot oblast, pa lahko konca tudi v loncu; primer je Noc
   dolgih nozev. Tega se v prvi fazi z M$ ne bo zgodilo. Dogaja pa se
E5
   poskus, da bi tej kuri pristrigli peruti in rep. To strizenje pa se
   je po moji oceni ze zacelo. Niso pa se vsi igralci v igri.

   Do sedaj ni bilo vsaj dovolj profitabilne industrije, da bi Linux
   pognala in tudi Linux se ni bil toliko "prijazno" pripravljen na
AgWg
   izziv sirse uporabe (UNIXi se na tem podrocju sploh ne trudijo in AUA
   zato za siroko uporabo ne bodo tako zanimivi). Po vsej verjetnosti,
   pot za njega je vsaj znana. Do sedaj se ni bilo dovolj tudi
   pisarniskih paketov. Danes sta vsaj dva: Star Office in pa Applix
1UE
   Anyware Office. Ta dva lahko tudi ze konkurirata M$u. Vecina
   uporabnikov M$ Ofice paketa niti 10% moznosti paketa ne uporablja.
   Nakupovanje takih paketov pa je v glavnem zaradi prestiza in nic
   drugega. Nakup takih mastodontov povzroci v glavnem reklama in z njo
   povzrocena histerija.

   Vsekakor nisem za neko zastonjkarstvo. Moti pa me oderustvo. To pa je
   prisotno na sedanji M$ PC programski opremi. Veliko se govori, da je
   treba programsko opremo kupiti tudi za to, da se bo lahko vlagalo v
   razvoj nove opreme. Po dosedanjih videnjih zadev, pa se v glavnem
UM+
   vlaga na bancne racune. Vedeti namrec moramo, da Bill izvira iz
   pravniskih krogov. Oderustvo v pravnistvu (in tudi v medicini) je
   nekaj normalnega. Iz domacih krogov je znano, kako so visoke
   odvetniske tarife; npr. odvetnik po tarifi za vsake zacete pol ure za
   najbolj enostavno delo zaracuna 50 tock, kar je priblizno 50DEM. To
   enostavno delo pa je npr. prelaganje papirja iz kupa na kup. Dodatna
   lastnost teh krogov pa je, da svojo stranko zelijo dobiti na svoj kI8
   abonma. Nekaj podobnega prakticirajo tudi sodisca.

B2EAA
   Zato menim, da je oderustvo samo vrh ledene gore v pravniskem sistemu
   nase druzbe in predvsem zapadne. Zato taksno vedenje ni zgolj slucaj.
   Bill je tudi z "zvijacno" pogodbo v svojem zacetku, ki je bila "End"
   sestavljena v pravniski pisarni "njegove" hise, zacel bogateti.
   Kupoval je po smesno nizkih cenah programe in nato se manjse
   programske hise (sovrazni prevzemi) in tako na tujih zuljih in
   rizikih ustvarjal svoj imperij do taksnih razseznosti, da mu oblast
   ne more do zivega. Tudi z astronomskimi in se dopustnimi kaznimi ne.
   Kosanje tega imperija pa verjetno ne more biti najboljsa resitev, kot
   jo sedaj predvidevajo. Tako vsaj mislijo nekateri ekonomsko-politicni
   analitiki. Primerjajmo samo ekonomske cene za operacijski sistem
   Linux za delovno postajo z celotnim pisarniskim paketom Applix stane

   pri Agendi v MB 16.000 tolarjev, kot pa celotna verzija operacijskega
   sistema na petih CD-jih pa le 11.000 tolarjev. Vse to je v izvedbi
   S.u.S.E [www.suse.de ]. Vsakdo lahko primerja te cene s cenami M$ v
   Sloveniji ali pa kje drugje. S tem, da je Linux OS mnogo bolj
   stabilna zadeva in hitrejsa.
   gX#
   Nadalje je avtor zanemaril Internet. V zacetku leta '95 Linuxa tu se
   ni bilo prisotnega. V letosnjem januarju pa je njegov delez ze 54%,
   tocneje - tu je prisoten brezplacni program Apache. Na internetnih
   streznikih M$-a ne tecejo "zelo dobri" NT-ji temvec, na enem celo
vto
   vrtijo Linuxa. Znano je, da se je M$ osmesil z NT-ji na Hotmailu. V
   njihovi lastni hisi pa vrtijo Solaris. To je seveda pod oznako "zelo
   tajno".

   Moje osebno videnje je, da M$ bo izgubil trzni delez, da se bo
   programska oprema cenovno stabilizirala - normalizirala in da cene ne
   bodo vec oderuske. Ce bo to uspelo Linuxu, je opravil s tem svojim
   poslanstvom veliko delo. Se vec, ce se bo obdrzala filozofija zastonj
   programov za tistega, ki ne uporablja programov v poslovne oz.
   pridobitnisko dejavnost in je sedaj do neke mere prisotna pri Linuxu,
   potem temu operativnemu sistemu se ni cesa bati.

Qy10X
   Zaradi navedenega verjamem v misel, da je Linux M$ov Vietnam. Kar je
   pa vec kot sem predhodno poskusal obrazloziti. Z Vietnamom Amerika ni
   propadla, dalo pa se ji je vedeti, da tudi mali ji lahko primazejo
   zausnico. Pa se kaksno. Na podrocji Interneta je M$ ze dobil
   zausnico. Pricakujemo jo pa v letu ali dveh tudi na PCjih.
   xwvZv
   Ze dejstvo, da za Linuxa mora biti SO brezhibnejsa kot za M$

   proizvode, cloveka obdaja obcutek, da ne sedi za neko klump masino.

   Zaradi navedenega se bo zgodovina ponovila, ampak zgodovina iz
   strojne opreme nekoc, sedaj pa na programski opremi. Nekoc odprt
   sistem PC-ja sedaj GNU.

   Lp; Drago

EL0Ek

_._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._

NAJPREJ OPOZORILO! TO JE POVZETEK CLANKA NEKOGA DRUGEGA, KI NI ZAGRIZEN
LINUXAS IN NJEGOV POGLED NA LINUX. JAZ SE Z CLANKOM NE STRINJAM, MI JE
PA KORISTNA INFORMACIJA, KAKO DRUGI RAZMISLJAJO O LINUXU IN M$.
VERJAMEM, DA JO VELJA UPOSTEVATI.

Skrajsan povzetek clanka v reviji Computer, februar 1999:

Zgodovina se, kot kaze, ponavlja. Leta 1970 je AT&T dal ven
(licenciral!) izvorno kodo operacijskega sistema UNIX univerzam. Po

oceni pride do znanja, za katerega mu ni potrebno placati (kakorkoli
krsi copyright).

Avtor clanka je TED LEWIS.

=b

--
mag. Boris Benko, dipl.ing.           | E-mail: Boris.Benko na telekom.si Z