[ LUGOS ] entry vs 2nd-level - predlog

Andrej Komelj andrej.komelj na guest.arnes.si
Ned Jun 20 19:29:43 CEST 1999

> online: resitev je ali dial on demand ali pa se seveda naredi moznost
> offline branja s paketki a la v starih casih (bbs). relativno trivialno.

Dial on demand ni offline branje. Je samo postopek, ki te poveze z
internetom, ko je to potrebno. Offline branje je prenos sporocil k sebi,
kjer jih nato v miru pregledas in se kakor koli drugace poigras z njimi,
zraven pa te ne skrbi za telefonski racun. Saj vem, da je cas, potreben za
to opravilo relativno majhen, a vseeno. Z notebookom in GSM-om iz Nemcije
npr. je to kar drag postopek.

Kar se tice prenasanja paketkov k sebi je to seveda lahko resitev, toda
pozabil si na dve stvari. Odgovarjanje bo se vedno on-line: torej, ppp-up,
lynx odpade -- vsi vemo, kako grozno je vnasanje sporocil z njim, torej
spet netscape in molitev, da bo disk zdrzal. Nato moras se najti
sporocilo, na katerega bos odgovoril, itd. Nepotrebna izguba casa. Zadeva
IMHO ni trivialna. Nato je tukaj se oblika paketka. Branje newsletterjev z
"less" je tako, kot ze ime programa pove, nekaj "manj". Ne mores
preskociti petnajstih sporocil, ki te ne zanimajo, ker nimas indeksa.
Vsakrsna drugacna oblika paketka je ponovno izumljanje kolesa, ker podobne
stvari ze obstajajo.

> najprej imeli rec, ki si jo lahko mirno brez vsakih popacenj bral z
> lynxom.

Online. Kaj pa off-line? Da bo zadeva ucinkovita, mora podpirati oba
nacina. Sicer je res, da je mailing lista bolj kvazi "online" branje preko
IMAP-a, vendar lahko sporocila preneses k sebi, jih kakor koli obdelas,
preberes s toasterjem, ce zelis. Pri WWW konferenci tega enostavno ne
mores. Zakaj? Glej zgoraj... IMHO je najvecja pomanjkljivost WWW foruma,
ki (spet IMHO) ne odtehta prednosti le-tega, neprilagodljivost.

Se vedno pa mi nisi odgovoril, kaj je narobe z usenetom (razen tezavnega
moderiranja). Vendar, glede na to, da vsak sposobnejsi reader podpira t.i.
killfiles, to ne predstavlja grozne ovire. Oznacis sporocila, ki vsebujejo
vrstico Subject: your momma's so fat... in do konca zivljenja (ali pa
naslednjih n dni, odvisno kako nastavis) ne bos videl nobenega sporocila s
to vrstico vec. Ce nekdo ne bo dobil odgovora na "Kje lahko najdem zastonj
slike Monice Lewinsky na internetu?" v recimo lugos.prog, bo kmalu obupal.
Vsak pa, ki ga bo to sporocilo spravilo ob zivce, bo lahko vstavil njegovo
ime v killfile in prihranjeno mu bo mukotrpno branje neumnih sporocil.
Lame userji pa itak ne svetujejo velikokrat, ne?

Poleg tega, da lahko usenet beres online in offline (oboje na veliko
razlicnih nacinov), ga lahko spremljas tudi preko WWW-ja (recimo dejanews,
vendar ne vem, kako je z lokalno izvedbo). Po drugi strani lahko celo
spises cgi-bin skripto, ki bo delovala kot nekaksen posrednik med usenetom
in sistemom, kot si si ga zamislil ti. Seveda bi bilo potrebno razmisliti,
kako bo z moderiranjem, a vseeno. Obstajajo pa tudi usenet <-> e-mail
gatewayi, tako da lahko nekdo, ki prisega na mailing liste, vse skupaj
spremlja kar preko poste, tako kot je bil navajen do sedaj.

Meni osebno se zdijo prednosti usenet-a, ki je bil zasnovan kot novicarski
medij, neprimerno vecje od moderiranega WWW foruma. Poleg tega pa, kot si
ze sam ugotovil, je primerjava med borzo in linuxom skoraj nemogoca. Z
borzo se ne ukvarjajo pubertetniki, ki jih zanima le, kako k sebi na
najlazji nacin potegniti mp3-je in kako najlazje najti warez site. Se pa
ukvarjajo z linuxom... Posledice so zal vidne. Prestavljanje 50 sporocil
na dan iz enega tematskega podrocja v drugega pa tudi preko WWW-ja ni vec
tako enostavno, kot je prestavljanje treh na teden.

--
Andrej.

Dodatne informacije o seznamu Starilist