[ LUGOS ] entry vs 2nd-level - predlog

crt jakhel crt na ice.dergan.si
Ned Jun 20 09:57:05 CEST 1999

prispevek k meditacijah o tem, kaj narediti glede kulturnega soka, ki je
nastal s spremembo mnozice uporabnikov.

na naslovu borza.dergan.si smo pravkar sklenili prvo leto delovanja
zadeve, ki bi ji rekli - forum? bbs? mi ji po spletu okoliscin recemo
konferenca; imamo 1000+ uporabnikov, od tega tretjino dnevno aktivnih,
pogovarjamo se pretezno o borzi. ne bom vam prodajal tople vode, ker je
bog tovrstnih zadev nedvomno slashdot, ki je tehnicno se dosti boljsi kot
moja zadeva; se mi pa zdi, da je b.d.s bolj analogna primeru lugosa, ker
ima slashdot malo drugace oblikovan model: zariscne tocke, iz katerih
potem leze debata; vs. free for all v lugosovem in mojem primeru. ok,
toliko o tem, zakaj mislim, da je relevantno.

ze po prvih par mesecih (smo dolgo zdrzali :) se je izkazalo naslednje:

1 - ljudje imajo skrajno razlicno mnogo znanja o borzi; komunikacija mora
biti odprta tako "vajencem" kot "mojstrom"; nastopajo pa situacije, ko eni
druge bolj slabo prenasajo, zlasti slednji prve;

2 - ce se na enem mestu redno srecuje dolocena mnozica ljudi, ki
ugotovijo, da imajo verjetno se kaksne druge skupne interese kot borzne,
potem se bodo slekoprej skusali pogovarjati tudi o njih; je clovesko in
prakticno.

tocko (2) smo resili tako, da smo odprli rubriko (eno od 10h), ki je
posebej oznacena kot cvekalnica, brez vsebinskih omejitev. je solidno
priljubljena, spillover iz te v bolj stroge teme je majhen, uporabniki
se povecini zelo uspesno sami odlocajo, kam gre kaj.

enako je storjeno tukaj z lugos vs. lugos-bla, vendar so meje pogosto
zabrisane. po moje to izhaja iz tehnicne narave medija. po moje je
www-board bolj transparenten od liste in par klikov za izbiro primerne
rubrike zahteva manj "napora" od pisanja novega naslova za odgovor.
mislim, da je smiselno razmisliti o prehodu z liste na www, ne samo za
arhiv, tudi za dnevno pisanje.

tocke (1) nismo eksplicitno resevali. to smo prepustili uporabnikom.
izkazalo se je, da je mogoce zadrzati zelo dober nivo tolerance in
pismenosti. prepiranja in sporocil, ki so osumljena za ciste provokacije,
je zelo malo. iskreno povedano sem prijetno presenecen.

vendar je glede tega primerjava z lugosom manj neposredna, kajti:

- razlike so v lugos* videti neprimerno vecje, tako glede znanja kot glede
pismenosti in predstave o tem, kaj je normalna komunikacija;

- problematicnost odnosa signal/sum oziroma tega, kako kdo dojema
to razmerje, stopnjuje dejstvo, da se glede na tematiko tukaj lahko zgodi,
da nekaj napises zato, ker rabis cim hitreje cim bolj operativen odgovor
in ti gredo potem stvari, ki se zi zdijo pointless, res hudo na zivce; pri
b.d.s tega pretezno nimamo, po sami naravi stvari tako akutne situacije
nastopajo zelo redko.

po moje je smiselno razcepiti listo ne samo na spodnjem koncu (lugos vs.
lugos-bla), temvec zato, da se ohrani tista operativnost, ki je
glede na mnoge od prisotnih lahko zelo dobra, tudi na zgornjem: lugos vs.
lugos-expert, po analogiji x-user, x-dev. ce prav vem (te dni sem ultra
zaseden z zelo drugacnimi stvarmi), ta locitev do neke mere formalno ze
obstaja (programerska pod-lista?).

omenil sem, da se mi zdi smiseln prehod z maila na www zaradi enostavnosti
in preglednosti; a obstaja se dosti pomembnejsi razlog. po moje bistveno
prispeva k smetenju (oziroma temu, kar pac kdo dozivlja kot smetenje) to,
da moderator nima preprostega nacina, kako neko sporocilo umakniti z liste
oziroma ga prestaviti v drugo rubriko (drugo listo). zato se dogaja dvoje:

- "resni" uporabniki so vedno znova jezni (v razlicnih odtenkih jeze), ko
neizogibno prejmejo kaksno "smet";
- proizvajalci "smeti" (kar ni stalen status; verjetno ni nihce brez
greha) ne cutijo pritiska, da bi sami poiskali pravi naslov.

ce bi lahko moderator prestavljal sporocila, bi dosegli dvoje:

- uporabniki niso vec obsojeni videti vsake solate, ampak samo tisto, ki
uide uredniku; za tovrstnega urednika - nekaksnega komunalca - se lahko
oznaci vec ljudi, po eni strani za distribucijo bremena, po drugi za
ciscenje z vec perspektiv. ker bi slo za ljudi, katerih presoji ostali
pretezno zaupajo, bi bili po moje primeri, ko dva taka komunalca zelo
razlicno ocenita isto sporocilo, po eni strani redki, po drugi pa
sporazumno in mirno reseni.

- ce je sistem tehnicno izveden tako, da se ob moderatorjevem premiku
avtomaticno poslje obvestilo "vase sporocilo je bilo prestavljeno"
njegovemu avtorju, potem to predstavlja subtilen pritisk, ki bo tistega
avtorja, ce ne gre res za patoloski primer, pocasi pripeljalo do tega, da
bo razmislil dve sekundi vec. kar je vse, kar rabimo. lahko se magari
nastima tako, da se da vsakomur dodeliti cifra, v koliko izvodih naj se mu
dostavi opozorilo ;) v primeru, da uporabnik svoje sporocilo prestavi sam,
tega opozorila seveda ni.

v tej razsirjeni vlogi moderatorja oz. moderatorjev je po moje torej kljuc
do resitve. kolikor mi je znano, z obstojeco tehnologijo liste taksni
posegi niso mogoci, vsaj ne na dovolj enostaven nacin. ne prodajam vam
svojih programov (svoj denar naredim drugje, b.d.s je cisto ljubiteljski
projekt), je pa po moje zelo zelo umestno razmisliti o prehodu na tovrstno
platformo.

dixi et... pozdravljajo vas tudi crevoskrgarji ;)

Dodatne informacije o seznamu Starilist