[ LUGOS ] IP

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Tor Jun 15 08:14:55 CEST 1999

> Pa ja ne mislis da ti bo kabelski operater hodil na dom in ti vpisal novo
> IP stevilko. To je tako kot da bi ti punudnik klicnega dostopa hodil na
> dom vpisat novo telefonsko stevilko.

Saj nimam nic cez userje, ampak... Ce se doloceni IP parametri dolocijo
avtomatsko, potem se izloci moznost, da uporabnik naredi napako pri vnosu
parametrov in se potem jezi nad kaksno cudno napako. Tako da pri malo vecjem
omrezju DHCP ima neke prednosti.

> Lahko pa uporabljas DHCP in staticni IP.
> DHCP nima nic z staticni ali dinamicni IP, ce pri DHCP serverju nic ne
> dolocis se pac uporabi nek nakljucen IP (torej dinamicen).

Ja, to bi bilo mogoce dobro razjasniti. DHCP je samo nacin avtomatskega
dolocanja IP naslovov, ki jih doloca streznik. NOBENA mreza ni taka, da bi bili
vsi IPji dinamicni. Primer so recimo printer serverji. Za te pricakujes, da bodo
imeli stalno isto IP adreso. Tam potem, v okviru DHCPja, vezes IP na MAC adreso
kartice. ZA veliko vecino uporabnikov pa se trudis, da imajo dinamicne IPje.

> Kaj bi kompliciral ko pa lahko uporabis "IP --> uporabnik" .
>
> Zagovarjam staticni IP in NIKOLI ne bi uporabljal dinamicnega
> IP-ja .

Ves kako je... Nikoli ne reci nikoli. Ker sem tudi jaz tako mislil. Ampak ce se
moras do uporabnika peljati 30km v eno smer, 30km v drugo, potem se moras malo
popraskati pa se vprasati, a ne bi slo se kako drugace. Saj, v dolocenem malem
podjetju ali ucilnici na faxu res nima smisla kaj carati.

Ceprav... Ena izmed prednosti, ki jo je imel IPX/SPX protokol (Novell) je bila
ravno "avtomatska konfiguracija". T.j. reces, hoces masino v mrezi, pa je potem
masina res v mrezi. IP pa ni cisto nic avtomatski. DHCP to slabost IPja
odpravlja.

Za tiste, ki menijo, da je to bla-bla, pa bi ponovil, da je Linux krasen DHCP
streznik... Jasno, DHCP mora biti *zelo zanesljiv*. Ce crkne, NOBENA DELOVNA
POSTAJA ne dela. To pa potem ze postavlja dolocene kriterije, kaj izbrati za
DHCP streznik... DHCP je tudi bom rekel ena prakticna in potrebna uporaba Linuxa
v Windows omrezjih, ki se jo da upraviciti v vsaki, malo vecji mrezi. Tako da...

=b

begin:vcard
n:Benko;mag. Boris
tel;cell:+386 609 645 256
tel;home:+386 69 37 499
tel;work:+386 69 14 632
x-mozilla-html:FALSE
org:Telekom Slovenije, d.d.;PE Murska Sobota
adr:;;Bakovska ulica 27;Murska Sobota;;9000;Slovenija
version:2.1
email;internet:Boris.Benko na ms.telekom.si
title:software development
fn:mag. Boris Benko
end:vcard

Dodatne informacije o seznamu Starilist